Billeder på siden

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Billeder på siden

Indlægaf PeerHolm » fre okt 15, 2010 14:37

Jeg har lagt en del billeder på min hjemmeside, men de bliver vist som en lang lodret række, hvilket måske ikke er det smarteste. Hvordan ændrer jeg visningen til miniaturebilleder der kan klikkes på for at forstørre det enkelte billede og hvor man går frem/tilbage ved at klikke på en pil højre/venstre på billedet. Håber du forstår min mening, effekten er set på flere sider fra ejendomsmæglere eller udlejere af sommerhuse.
PeerHolm

Re: Billeder på siden

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre okt 15, 2010 15:52

Laver du siden i KompoZer?

Du har flere muligheder for at opnå det ønskede. Du kan lave et fotoalbum, fx med JAlbum, hvor programmet automatisk laver miniaturer og samtidig laver et flot album - der findes mange forskellige layouts, man kan vælge mellem. Du skal så blot uploade albummet og linke til det fra de almindelige sider.

Alternativt kan du selv lave miniaturebilleder i et billedbehandlingsprogram. Du laver så en side med miniaturerne, og du kan så enten selv lave sider, som der linkes til med den store udgave, eller du kan bruge et JavaScript som Lightbox, der laver en speciel effekt, hvor man får vist en stor udgave af billedet i en form for pop op-vindue på siden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne