Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird

Indlægaf rikketorp » søn dec 12, 2010 17:43

Hej har lige fået opdateret Thunderbird men nu er den på engelsk og den skriver der ike er en dansk sprogfil der passer hvordan får jeg så dansk text
rikketorp

Re: Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 12, 2010 18:15

Hvordan har du opdateret? (Manuelt hentet, eller har Thunderbird selv hentet en opdatering)

Hvilken version bruger du? (Menupunktet Hjælp => Om Thunderbird)

Hvilket styresystem bruger du?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf rikketorp » søn dec 12, 2010 19:56

Kim Ludvigsen skrev:Hvordan har du opdateret? (Manuelt hentet, eller har Thunderbird selv hentet en opdatering)

Hvilken version bruger du? (Menupunktet Hjælp => Om Thunderbird)

Hvilket styresystem bruger du?

Hej undskyld det var for dumt, jeg bruger dabunto 10.04 og automatisk opdatering så jeg ved ikke hvilken program det er der henter opdateringene
rikketorp

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 12, 2010 22:57

Jeg havde nok en mistanke om, at det var en Linux, ellers skulle det nok have været en gammel version eller en specielt installeret version.

Prøv at tjekke for danske sprogpakker i Synaptic Pakkehåndtering. Hvis det ikke hjælper, må vi nok lige have flyttet tråden over i Linux-forummet, hvor der er større chance for at abc-linux eller andre Linux-hajer læser med.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » søn dec 12, 2010 23:08

Hej - jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke kender Dabuntu, men en søgning på den siger at det er en dansk custum udgave af Ubuntu (hvis nogen er nysgerrige så kan de kigge her)- nå, tilbage til spørgsmålet: prøv lige at kigge i "System > Administration > Sprogunderstøttelse" om der ikke skulle være nogen opdateringer til dig.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf rikketorp » man dec 13, 2010 10:58

Kim Ludvigsen skrev:Jeg havde nok en mistanke om, at det var en Linux, ellers skulle det nok have været en gammel version eller en specielt installeret version.

Prøv at tjekke for danske sprogpakker i Synaptic Pakkehåndtering. Hvis det ikke hjælper, må vi nok lige have flyttet tråden over i Linux-forummet, hvor der er større chance for at abc-linux eller andre Linux-hajer læser med.

hej der var ikke andre sprogpakker der ikke var installeret
rikketorp

Indlægaf rikketorp » man dec 13, 2010 11:05

linux-abc.dk skrev:Hej - jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke kender Dabuntu, men en søgning på den siger at det er en dansk custum udgave af Ubuntu (hvis nogen er nysgerrige så kan de kigge her)- nå, tilbage til spørgsmålet: prøv lige at kigge i "System > Administration > Sprogunderstøttelse" om der ikke skulle være nogen opdateringer til dig.

hej nej der var kun en engelsk pakke mere den installerede jeg også det gav et nyt resultat den mener at min thunderbird er version 3.0.1 og den vil have 3.1.1 så jeg
prøver at afinstaller og geninstaller når jeg har fundet ud af at tage en kopi af mine mail foreløbelig tak for hjælpen
rikketorp

Indlægaf linux-abc.dk » man dec 13, 2010 12:04

hej nej der var kun en engelsk pakke mere den installerede jeg også det gav et nyt resultat den mener at min thunderbird er version 3.0.1 og den vil have 3.1.1 så jeg
prøver at afinstaller og geninstaller når jeg har fundet ud af at tage en kopi af mine mail foreløbelig tak for hjælpen

Hmmm, mystisk, det burde da være 3.6.13 eller i hvertfald 3.6.xx når din dist bygger på Ubuntu 10.04 :?: Det kan have noget at gøre med hvordan du har opsat dine opdateringer - mine står sadan
Skærmbillede-30.png
(du skal ikke ta' dig af at der står karmic, det er bare fordi den maskine jeg sidder ved lige nu kører 9.10 - der skal stå Lucid ved dig i stedet for)

Din back-up er rigtig nem at lave, du skal bare finde mappen .mozilla i din hjemmemappe og gemme den på en USB-pen eller hvad du nu foretrækker. Efter installation af en ny Firefox går du igen i hjemmemappen, sletter den nye .mozilla mappe der er kommet og sætter din back-up ind i stedet (den skal selvf. stadig hedde .mozilla).
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Indlægaf Jan Krag » man dec 13, 2010 19:49

Hej

Til Thunderbird hedder den: .thunderbird
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf linux-abc.dk » man dec 13, 2010 20:45

Jan Krag skrev:Hej

Til Thunderbird hedder den: .thunderbird

Ja, selvfølgelig gør den det, det er mig der sider og tåger rundt i min influenza febervildelse :oops: og selvfølgelig er Thunderbird ikke nået til version 3.6.xx endnu, bortset fra det bør det være rigtigt nok hvad jeg skrev. Der mangler dog lige een ting når det drejer sig om Thunderbird. Efter installation skal du åbne programmet og så skal du køre opsætningsprogrammet til ende i Thunderbird inden at du lukker programmet og sletter .thunderbird mappen for at erstatte den med back-up'en - det er dog ligegyldigt hvad du skriver i felterne så længe at programmet accepterer det, men hvis du ikke gør det bliver din indsatte back-up ignoreret og en ny oprettet.
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Indlægaf Jan Krag » ons dec 15, 2010 11:38

Hej
Det er Thunderbird 3.1.6

Hvis du går ind på Sprogunderstøttelse, under Administration, er der sikkert markeret både for engelsk og for dansk understøttelse, fjern markeringen for engelsk, så der kun er markeret for dansk understøttelse, så burde Sprogunderstøttelses programmet gøre din Thunderbird dansk igen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne