Total fjernelse af programmer, mapper, filer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Total fjernelse af programmer, mapper, filer

Indlægaf Berndt » tirs nov 23, 2010 14:44

Som beskrevet i en anden tråd (BrickShooter) har jeg nu en måned bøvlet med et program (et spil), som trods afinstallering flere gange, med efterfølgende oprydning/fjernelse af løse mapper og filer, tilsyneladende stadig skjuler noget på PC'en, som jeg ikke kan lokalisere.
Det betyder at jeg ikke får noget ud af at følge udviklerens råd om afinstallering og derefter geninstallering af den nyeste version af spillet. Det vil være lidt for dyrt og fjollet at få den lokale IT-forretning til at se på problemet. Man foreslår nemlig bl.a. at opgradere fra W. Vista til W.7 (= næsten en tusse), men fejlen vil vel stadig gemme sig et sted på harddisken?
Når jeg klikker på Start -> Start søg -> og skriver -> BrickShooter (spillets navn) kommer der ganske vist nu dette svar: "Ingen elementer svarede til dine søgekriterier". Alligevel får jeg - efter forsøget på at geninstallere BrickShooter og efterfølgende klik på spillets startknap (ikon) - svaret: "The skin file could not be opened".

Nu kommer det generelle spørgsmål: Hvis jeg en anden gang skulle finde på at downloade et spil, vil der så mangle en funktion i Windows Vista - efter en mislykket opdatering af spillet for 4 uger siden - så jeg ikke kan komme videre overhovedet, uanset hvad jeg downloader af spil? Og er det ikke rigtigt, at nissen flytter med, selv om jeg opgraderer til Windows 7?
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Total fjernelse af programmer, mapper, filer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 23, 2010 16:49

Problemet vil sikkert være det samme i Windows 7. Og problemet har sikkert ikke noget at gøre med rester på din computer.

Du kan fjerne rester manuelt ved at fjerne mappen Brickshooter (eller hvad den nu hedder) fra mappen C:\programmer. Så vidt jeg umiddelbart kan se, gemmer programmet ikke noget andre steder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » ons nov 24, 2010 23:37

Tak for dine velmente råd, Kim.
Jeg har for sjov downloadet den lette udgave: BrickShooter jr. - i en gratis prøveperiode på 14 dage - og det virker perfekt!
Jeg forstår ikke, hvordan tingene hænger sammen. Som jeg ser det, trods dine forklaringer, er der et eller andet i "den rigtige" BrickShooter, der spærrer for aktiveringen af skin file, som jo indeholder de brikker, der er nødvendige for at spille. Jeg prøvede at downloade spillet 2 gange - fra 2 forskellige hjemmesider - placerede dem i hver sin mappe, og ombyttede derefter mappen Skin File i de 2 udgaver.
Jeg ved ikke hvad jeg troede, der ville ske ved det, men resultatet forblev det samme: The skin File could not be opened.
Jeg synes, det er mystisk altsammen :roll: .
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » lør jan 22, 2011 11:39

Jeg vender lige tilbage til problemet. Nu er der gået et par måneder, hvor jeg har vænnet mig til, at ovennævnte program ikke længere fungerer på min PC.. Men jeg kunne altså godt tænke mig at få en forklaring på, hvad der er sket, og hvordan jeg måske kan komme videre uden at skulle anskaffe en ny PC med den nyeste Windows.

Jeg har netop prøvet at geninstallere BrickShooter i standardversionen i en 14 dages prøveperiode, men der sker stadig det samme: "The skinfile could not be opened". Og så kan jeg godt lukke og slukke.

Da jeg uden videre kunne installere den primitive version af BrickShooter Junior (14-dages prøveperiode), må der jo være noget på computeren, som forhindrer mig i at bruge standardprogrammet BrickShooter, gratis prøveversion eller ej.
Jeg har på ny været inde og fjerne alt, hvad jeg kunne finde, som måtte have med BrickShooter at gøre, men intet hjælper.
Er det muligt at få en forståelig forklaring på det tekniske i problemet med geninstallering af et købt program, som har fungeret fint i flere år?
På forhånd tak.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Klattrup » lør jan 22, 2011 14:18

hvad er stien til skinfile i din brickshooter.ini

i min på win 7 er brickshooter.ini i C:\Users\brugernavn\AppData\Local\BrickShooter
og stien til skinfile hedder i den SkinFile=C:\Program Files (x86)\BrickShooter\Scoarching red.skn

PS det er prøveversionen og jeg kunne godt spille den

men ved at ændre i ovennævnte sti, kunne jeg også fremprovokere fejlen
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Berndt » søn jan 23, 2011 16:43

Jeg har nu downloadet programmet en gang til og har så foretaget en sammenligning af dataene. Der stod igen:
The skinfile could not be opened. Men så skete der noget mærkeligt. Jeg granskede dine oplysningewr med det, jeg havde stående på stierne, og det første stemte overens: C:\Users\(Brugernavn)\AppData\Local\BrickShooter,
og SkinFile: C:\Program Files\BrickShooter (ikke andet).
Men ved at studere mine data igen, bl.a. klikkede jeg et sted på BrickShooter - Åbn filplacering -> ja, så dukkede dette op, som jeg ikke kan huske at have set for nyligt: 03-08-2007 Program (version 3.4) Jeg klikkede på linien, og så stod der: BrickShooter - this Game is Licensed to (mig) ( :!: ). Det har åbenbart ikke været berørt af skinfile-problemet og har ligget gemt et sted i systemet i 3½ år, uden at jeg har opdaget det.
Jeg skal godt nok igennem spørgsmålet: Annuller? eller Tillad! - før det virker, men det er der - og forhåbentlig bliver det der. Jeg har i hvert fald givet det det gamle ikon, så det kan aktiveres, og håber det bedste.
Jeg aner ikke, hvad der er foregået, og vil nok heller ikke kunne forstå en nærmere forklaring. men mange tak for hjælpen!
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne