Kan ikke sende i Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke sende i Thunderbird

Indlægaf Jan Krag » tirs maj 17, 2011 16:16

Hej
Jeg har en ny installation af Thunderbird, med en tom Sendt-mappe, og jeg kan ikke sende mails
Den siger, at mappen Sendt er overfyldt - der ikke plads, til en kopi, af den sendte meddelelse
Jeg har optimeret mapperne, uden at det gør nogen forskel, meddelelsen ligger nu i mappen Kladder, og jeg ved ikke, om den er sendt, eller hvordan, jeg kan sende den fra mappen Kladder ?
Eller hvordan jeg reparerer mappen Sendt, så jeg kan sende igen ?
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Re: Kan ikke sende i Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 17, 2011 17:17

Umiddelbart lyder det som om, du blander to ting sammen. At sende en mail og få placeret en kopi af den i mappen Sendt er to forskellige ting, og man får to forskellige fejlmeddelelser.

Når mailen ligger i mappen Kladder, er den sandsynligvis ikke blevet sendt, og du burde så have fået en fejlmeddelelse om, hvad der er gået galt.

Hvad sker der, når du trykker på knappen Send? Giv os den ordrette fejlmeddelelse.

Prøv at spørge modtageren, om mailen er kommet frem. Du kan evt. prøve at sende en mail til mig på ludvigs@kimludvigsen.dk - så kan jeg tjekke, om den kommer frem.

Du kan sende en mail fra mappen Kladder ved at dobbeltklikke på emnelinjen. Så åbnes den som en ny mail med en send-knap.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » tirs maj 17, 2011 18:20

Hej Kim
Jeg har indstillet Thunderbird, til at placere en kopi af sendte meddelelser i mappen Sendt, så jeg kan se hvad jeg har sendt, og hvornår.
Den prøve, jeg har sendt til dig, er også, som en kopi, i mappen sendt, så i dette tilfælde virker det.
Thunderbird skrev kun, som sagt, der er ikke plads i mappen Sendt, til at placere en kopi af meddelelsen, men mappen Sendt er tom - indtil nu
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 17, 2011 18:34

Jeg tør ikke sige, hvad der har været galt, men lad os håbe, fejlen ikke vender tilbage. Din mail kom også fint frem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne