Importere Kalender fra Sunbird til Lightning

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Importere Kalender fra Sunbird til Lightning

Indlægaf Linda Lildballe » fre maj 27, 2011 16:05

Hej.
I forbindelse med computerskift er jeg blevet opmærksom på, at Sunbird ikke længere opdateres.
Jeg har derfor hentet Lightning ind i min Thunderbird, men kan ikke finde ud af at importere mine data fra Sunbird.
Jeg plejer at bruge MozBackup og har tidligere genindlæst data derfra.
Er det muligt at overføre mine kalendere etc. til Lightning - eller må jeg fortsætte med Sunbird for ikke at miste dem?
Linda
Linda Lildballe

Re: Importere Kalender fra Sunbird til Lightning

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 27, 2011 19:25

Du kan eksportere kalenderen fra Sunbird - vær opmærksom på at eksportere til formatet ics. Herefter kan du importere ics-filen i Lightning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Linda Lildballe » fre maj 27, 2011 22:16

Tusinde tak. Så kan jeg følge med i mine planer igen :)
Nu er den gamle computer heldigvis kun halvdød, så jeg kunne eksportere mine kalenderfiler fra den via min eksterne hardisk.
Vil MozBackup gemme kalenderoplysninger sammen med mailoplysninger, næste gang jeg laver en backup på Thunderbird ?
Det program er nemlig blevet fast rutine hver uge, siden jeg for nogle år siden oplevede en død harddisk og dermed tab af alle mine Mozilladata.
Det er ganske uundværligt :D :D :D
Mvh. Linda
Linda Lildballe

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 28, 2011 2:20

Jeg kan ikke lige huske, om kalenderdata gemmes af MozBackup, og jeg har ikke mulighed for at tjekke i øjeblikket. Men jeg vil tro, at de gemmes.

Hvis ikke andre har tjek på det, kan du evt. selv lave en prøve. Lav en backup, indsæt en ny aftale i kalenderen, og gendan så backuppen. Dermed bør den nye aftale forsvinde. Du skal blot undgå at få hentet nye mails, inden du gendanner backuppen, da de ellers også vil forsvinde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne