AltaVista.dk kalder sig Yahoo Søg.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

AltaVista.dk kalder sig Yahoo Søg.

Indlægaf Berndt » tirs maj 31, 2011 12:16

Jeg har lige fået hjælp til genopretning af min favoritlinie med søgemaskiner.

Nu er der pludselig et andet problem: Hvorfor er søgemaskinen AltaVista.dk forsvundet? Den hedder nu Yahoo Søg – Websøgning. Ligegyldigt hvordan jeg forsøger at slette Yahoo Søg og indsætte AltaVista.dk kalder den sig Yahoo Søg. Jeg har i forvejen Yahoo! Danmark, som jeg har benyttet i adskillige år.
Hvorfor kan Alta Vista ikke tilføjes under mine danske søgemaskiner? Den fungerer fint, når jeg vælger den svenske eller tyske udgave, altså AltaVista.se og AltaVista.de

Tak for svar.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: AltaVista.dk kalder sig Yahoo Søg.

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 31, 2011 16:06

Mon ikke det er fordi, Yahoo har overtaget altavista?

Når jeg besøger http://dk.altavista.com/ står der stadig altavista på hjemmesiden, men i sidens titel står der Yahoo, og der står også Yahoo i copyright-linjen under søgefeltet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: AltaVista.dk kalder sig Yahoo Søg.

Indlægaf Berndt » tirs maj 31, 2011 22:21

Jeg kunne godt fornemme, at Yahoo havde en finger med i spillet. Men på svensk, tysk, fransk og eng.(amerikansk) kan man stadig vælge søgemaskinerne AltaVista og Yahoo hver for sig, bare ikke på dansk.
Den ene hedder Yahoo! Danmark, den anden Yahoo! Søg (men når man klikker på den, står der som sædvanligt AltaVista Danmark). Jeg har ikke kunnet omdøbe den. Det er ret forvirrende. Hvorfor gælder det lige den danske udgave :?:
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne