Thunderbird 5.0 og ESET

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird 5.0 og ESET

Indlægaf mads » ons jul 06, 2011 16:06

Hej Forum

Jeg kan se at den nye version af Thunderbird (5.0) ikke er kompatibel med mit ESET Smart Security 4.2.64.12. Hvordan og hvor holder jeg øje med om og hvornår ESET gøres kompatibel med Thunderbird? Jeg vil nødig miste ESET funktionen i Thunderbird.

Hilsen
Mads
mads

Re: Thunderbird 5.0 og ESET

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 06, 2011 19:37

Hvis der er tale om et plugin, er det udelukkende et spørgsmål om, hvor hurtigt ESET får det opdateret.

Hvilken funktion er det, der ikke virker i 5'eren?

Det lyder lidt specielt, hvis ESET har gjort sit program afhængigt af et plugin. De fleste sikkerhedsproducenter prøver vist at lave deres programmer, så de virker med alle mailklienter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons jul 06, 2011 19:49

Hej Kim

Jeg ved ikke hvilke funktioner, men når jeg henter opdateringen ned (altså inden jeg opdatere Thunderbird) er der en dialog boks der som overskrift oplyser om "Inkompatible tilføjelser fundet" og deriblandt er altså Eset Smart Security Extension 4.2.64.12; så jeg har altså ikke opdateret Thunderbird til version 5.0 endnu

Hilsen
mads
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 06, 2011 20:42

Ok, så er der tale om en udvidelse.

Det er op til ESET, hvor hurtigt de vil opdatere deres udvidelse til Thunderbird. Spørgsmålet er så, om det er noget, du har brug for. Så vidt jeg umiddelbart kan se ud fra en søgning, så har udvidelsen udelukkende noget at gøre med et spamfilter. Thunderbird har sit eget spamfilter indbygget, og det virker ganske fortræffeligt. Du har normalt ikke brug for andre spamfiltre.

ESET anbefaler selv, at man beholder Thunderbird 3.1, fordi deres udvidelse endnu ikke virker med 5'eren. Men det er et lidt underligt råd fra et sikkerhedsfirma. Normalt er det absolut vigtigste sikkerhedstiltag på en computer at holde sine programmer opdateret.

Du kan evt. prøve at slå ESET's spamværktøjslinje i Thunderbird fra, det kan gøres i ESET's indstillinger, som beskrevet på denne side:
http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2110&actp=search&viewlocale=en_US&searchid=1309980831591
Dermed kan du se, om det er noget, du vil savne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf mads » tors jul 07, 2011 0:30

Hej igen

Nu har jeg slået denne værktøjslinje fra i Thunderbird og vil lade gå lidt tid for at se om det er noget jeg vil savne inden jeg evt. vælger at opdatere til Thunderbird 5.0. Jeg har en svag mistanke om at jeg nok venter med at opdatere til ESET forhåbentlig selv kommer med en opdatering af deres Extension og det vil jeg gøre via det link som du kom med.
Selvom det er et tvivlsomt råd fra ESET at man ikke opdatere til version 5.0 vil jeg alligevel sige at jeg er rigtig glad for ESET: Siden jeg købte det sidste sommer har jeg ALDRIG haft problemer med uvedkommende trafik eller malware på min computer; ligeledes virker programmet heller ikke til at sænke hastigheden på min computer hvilket også er et stort plus :)

Hilsen
mads
mads

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 07, 2011 2:12

Min anke gik også udelukkende på spam-funktionen i ESET. Jeg kender ikke programmet, så jeg ved ikke, hvor godt de andre funktioner i ESET virker, men når man bruger Thunderbird, har man normalt ikke brug for et ekstra spamfilter. Og så vidt jeg kan forstå, er det kun ESET's spam-funktion, der ikke virker med Thunderbird 5.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne