Konto indstillinger i Thunderbird 5.0

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Konto indstillinger i Thunderbird 5.0

Indlægaf mads » fre jul 29, 2011 17:25

Hej igen

Jeg vil gerne have mit Thunderbird til selv at flytte nye mails med en adressat som jeg tidligere har markeret som værende Spam over i Spam-mappen:
Funktioner - Kontoindstillinger
I det åbnede dialogbilled er der 2 steder at indstille Spam:
1 under min udbyder: mail.telenor.dk og en anden under Lokale Mapper.
Lige meget hvor jeg forsøger at ændrer på indstillingerne: Næste gang jeg åbner for kontoindstillinger er mine indstillinger slettet og er gået tilbage til Default. Og selvom jeg har markeret en mail fra en bestemt afsender som værende spam fortsætter den næste mail fra samme afsender med at ende i min indbakke.
Gør jeg noget galt?

Hilsen
Mads
mads

Re: Konto indstillinger i Thunderbird 5.0

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 02, 2011 21:19

Kan du gemme andre indstillinger?

Dine ændringer gemmes i Thunderbirds hukommelse, indtil du lukker programmet. Der skrives de så til en konfigurationsfil. Hvis skrivningen mislykkes, fx hvis filen er skrivebeskyttet, vil dine ændringer være glemt, næste gang du åbner Thunderbird.

Bortset fra det, så er det misbrug af spamfiltret. Hvis du vil undgå mails fra en bestemt afsender, er den bedste metode at bede vedkommende om at stoppe med at sende dem. Og hvis det ikke hjælper så at oprette et specielt filter til at slette mailene eller smide dem i papirkurven.

Spamfiltret lærer af dine spammarkeringer, så når du markerer mails som spam, selvom de reelt ikke er spam, så lærer du filtret noget forkert. Det kan betyde, at andre mails fejlagtigt fanges af filtret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne