Startside Google - Sort bjælke, hvid tekst

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Startside Google - Sort bjælke, hvid tekst

Indlægaf Berndt » fre sep 02, 2011 11:55

Jeg stillede et spørgsmål vedr. sletning af et program = My Program 1.5, hvor et af forslagene gik ud på at prøve at slette programmet i fejlsikret tilstand.
Da jeg havde prøvet Fejlsikret tilstand og derefter vendte tilbage til normal indstilling, havde skærmbilledet i Start skiftet udseende, altså: Når jeg nu trykker på Start er det nye vindue med menuer ikke længere sort med hvide bogstaver, men lysegråt med sorte bogstaver, hvilket jeg er meget tilfreds med.

Derfor spørger jeg: Kan jeg få den sorte bjælke på min startside Google ændret, så den også bliver lysegrå med sort tekst.
Det er den nederste af de lange bjælker foroven med disse tekster (altså i hvid farve på sort baggrund):
Nettet - Billeder - Kort - Oversæt - Scholar - Blogs - Gmail - Mere

Den hvide tekst er meget utydelig i den nuværende form.

På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Startside Google - Sort bjælke, hvid tekst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 02, 2011 13:03

Det kan du muligvis godt, men det er noget nørdet, og det afhænger af, hvilken browser du bruger.

I Firefox kan man via udvidelsen Stylish ændre på en sides CSS-egenskaber, så hvis man har tjek på CSS-koder, kan man lave regler, der ændrer henholdsvis baggrundsfarve og tekstfarve på bjælken.

Du kan også være heldig, at nogle har lavet en udvidelse, der gør det nemmere, altså uden kendskab til koder, men jeg er ikke stødt på sådan en udvidelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn sep 04, 2011 10:05

Jeg har været inde og kigge på mulighederne. Men det med CSS-koder overstiger vist mine evner. Jeg bruger i øvrigt Internet Expl.
Så jeg må trøste mig med, at de 2-3 funktioner på den sorte bjælke, som jeg har brug for, er let læselige,
i det øjeblik jeg klikker på dem.
Jeg har lige opdaget, at bjælken bliver hvid med blå tekst, når jeg vælger funktionen Scholar på bjælken. Det gør det hele meget tydeligere. Hvorfor mon lige Scholar er så letlæselig?
Tak for dine forslag.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 04, 2011 10:21

Ændringen ved Scholar er muligvis for at illustrere, at du ikke er på den almindelige søgetjeneste men på en særlig vidensbaseret søgetjeneste.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tors sep 15, 2011 9:08

Jeg håber det er i orden at hægte yderligere et spørgsmål på, da det egentlig er samme problem.

Jeg har nemlig bemærket, at min netbank (Nykredit) har en mørkeblå bjælke øverst i hele billedets bredde, hvor teksterne for de forskellige kommandoer også er hvide - og nærmest ulæselige. Nykredits hotline kan ikke hjælpe og siger, det må være min opsætning, som skal justeres. Jeg ved, at kommandoen yderst t.h. på bjælken er Log Af, så det virker trods alt.
Men er det måske min gamle skærm, som ikke kan lide hvid tekst på mørk baggrund :roll:
Jeg synes ellers, at skærmen er klar og tydelig. Er der slet ingen som kender til det beskrevne problem :?:
Vil en ny fladskærm mon løse problemet?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 16, 2011 0:46

Det er svært at sige, om en ny skærm vil løse problemet, når vi ikke kan se det, og vi ikke kender skærmen. Prøv at tjekke skærmens indstillinger - altså knapperne på selve skærmen. Prøv også at lege lidt med indstillingerne for skærmkortet (skærmindstillingerne i Windows). Du kan muligvis rette op på farverne de to steder eller i hvert fald det ene af dem.

Men skærme holder ikke for evigt, så du kan også risikere, at der ikke er noget at gøre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » fre sep 16, 2011 22:26

Jeg har nu prøvet at justere både i Windows og på selve skærmen. Det hjalp faktisk lidt at kombinere indstilling af lysstyrke via Windows, personlige indstill. - og kontrast via skærmens egen indstillingsknap.

Det er til at leve med. Jeg vil i hvert fald ikke kassere skærmen endnu.

Tak for hjælpen.

Jeg kommer lige med en tilføjelse: Nu er teksterne under mine ikoner på skrivebordet blevet hvide i stedet for sorte :cry: :oops: Jeg håber, det er muligt at ændre dette igen, men hvordan? Jeg ved ikke lige, hvad der forårsagede det.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 17, 2011 6:28

Det er muligt at ændre farven, men jeg husker ikke lige, hvordan du gør det i Vista. Det er vist noget med at højreklikke på skrivebordet og vælge personlige indstillinger. Et eller andet sted derinde skulle du så kunne vælge skrifttype og farve.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » lør sep 17, 2011 14:45

Jeg har prøvet lidt forskelligt, men der gik rigtig koks i det.
Først kom der sorte skygger på de hvide tekster, som så gjorde dem helt ulæselige, så "lykkedes det mig" at få skubbet alle ikonerne op i venstre fjerdedel af billedet i formindsket udgave - med hvid tekst.

Efter nogen søgen fandt jeg frem til kommandoen Systemgendannelse, hvor jeg valgte den 7. sept. som skabelon. På den måde fik det gamle udseende på skrivebordet tilbage, altså incl. sort tekst under ikonerne.
Det var så det :!: - Det er jo en nem løsning, når man fjumrer i det. :roll: :oops:
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne