Skærmproblem

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skærmproblem

Indlægaf hemming kondrup » tirs nov 15, 2011 8:08

Hej !
Jeg har et problem med min computer eller skærmen.
Når jeg starter computeren op, så kommer skærmbilledet i et kort glimt for derefter at slukke på skærmen.
Når jeg så afbryder kontakten på skærmen for derefter at tænde igen, så virker alt som det skal.
Jeg kører strømspare så computeren går i standby efter 10 min. Jeg har altid kunne åbne igen ved at bevæge musen lidt eller trykke på musetasten så vågner den,
Men nu har jeg det samme problem her med at skærmen vise skrivebordet i et kort glimt for derefter at få sort skærm. Jeg skal så trykke på skærmens afbryder og derefter tænde igen, og så virker det.
Min computer er en Acer og min fladskærm er også en Acer.
Jeg anvender Windows XP.
Er der en ide om hvad jeg kan gøre.
Venlig hilsen.
Hemming Kondrup.

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:8.0) Gecko/20100101 Firefox/8.0
hemming kondrup

Re: Skærmproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 16, 2011 16:08

Umiddelbart lyder det som en hardwarefejl, altså en fejl på selve skærmen. Hvis du har mulighed for det, så prøv at sætte skærmen på en anden computer for at se, om problemet stadig er der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

PC kan ikke finde SISBase,dll

Indlægaf hemming kondrup » fre dec 02, 2011 11:35

Hej !
Hver gang jeg starter min computer op får jeg en melding om, at den ikke kan finde SISBase,dll
Hvad kan jeg gøre, og hvilken indvirknong har det på computeren.
Jeg anvender windows XP professional, og jeg har kørt programmet igen med R altså reparation, men det har ikke hjulpet.
Tænker på om jeg skal lave en fuld installation igen.
Venlig hilsen.
Hemming Kondrup.
Vedhæftede filer
SISbase.jpg
SISbase.jpg (11.44 KiB) Vist 2620 gange
hemming kondrup

Re: Skærmproblem

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 02, 2011 12:21

Har du opdateret din grafikdriver for nylig? Det ser ud som om sisbase.dll har noget med driveren til grafikkort fra producenten Silicon Integrated Systems (SIS) at gøre. Prøv evt. at hente og installere den nyeste driver fra:
http://w3.sis.com/download/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne