Billeder i Kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Billeder i Kompozer

Indlægaf Sv.Åge » lør feb 17, 2007 13:35

Hej Kim

Jeg har været ved at ændre nogle af mine sider, fra at være med rammer til uden.

Jeg har forsøgt at få billederne til at ligge tæt op af teksten, men det vil ikke som jeg vil Laughing

Når jeg så har ændret en side og skal videre til den næste som indeholder det samme billede, går det helt galt. Så kan jeg komme til at lave noget da Kompozer ikke kan blive færdig med at hente billederne.

Efter at jeg så lukker programmet og starter igen fungere det igen til en side ?

Hva`F.... gør jeg galt ? Jeg mener at følge dine guide så godt som det er mig muligt

Jeg har også et andet problem, Hvordan åbner jeg for de css som findes på siden ?

Mvh.
Sv.Åge
Sv.Åge

Geografisk sted: Strandby

Re: Billeder i Kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 19, 2007 17:23

Sv.Åge skrev:Jeg har været ved at ændre nogle af mine sider, fra at være med rammer til uden.

Fornuftigt!

Sv.Åge skrev:Jeg har forsøgt at få billederne til at ligge tæt op af teksten, men det vil ikke som jeg vil Laughing

Hvis du lægger siden op som en prøveside, kan jeg prøve at se nærmere på den, så jeg måske kan finde en løsning. Hvis du laver en prøveside, så husk at give den et andet navn, så du ikke får overskrevet din nuværende side.

Sv.Åge skrev:Når jeg så har ændret en side og skal videre til den næste som indeholder det samme billede, går det helt galt. Så kan jeg komme til at lave noget da Kompozer ikke kan blive færdig med at hente billederne.

Du er muligvis løbet ind i en fejl i programmets sitemanager. Den kan ikke finde ud af at hente billeder, man lige har overført. Løsningen er at lukke fanebladet og så åbne et nyt. Det burde ikke være nødvendigt at lukke hele programmet (medmindre det er en helt anden fejl).

Sv.Åge skrev:Jeg har også et andet problem, Hvordan åbner jeg for de css som findes på siden ?

Når du har indlæst siden, så klik på knappen med farvepaletten eller klik på menupunktet Funktioner => CSS-editor.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Sv.Åge » man feb 19, 2007 18:11

Hvis du lægger siden op som en prøveside, kan jeg prøve at se nærmere på den, så jeg måske kan finde en løsning. Hvis du laver en prøveside, så husk at give den et andet navn, så du ikke får overskrevet din nuværende side.

Forsent, men kig på www.annabang.dk under udvalg/ ungdomsudvalg eller et af de andre.

Mvh.
Sv.Åge
Sv.Åge

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 19, 2007 22:17

Sv.Åge skrev:Forsent, men kig på www.annabang.dk under udvalg/ ungdomsudvalg eller et af de andre.

Jeg har kigget på denne:
http://www.annabang.dk/juniorudvalg.htm

Hvordan har du lavet den? Det ser ud som om, den er lavet i Frontpage.

Normalt skal man være lidt forsigtig med at bruge tabeller, og den pågældende side kan også sagtens laves uden en tabel. Men så bliver det lidt mere besværligt. Jeg har lavet en hurtig side, hvor jeg benytter en tabel til navne og billeder:
http://80.62.45.5/juniorudvalg.html

Du burde kunne hente siden ind i KompoZer og når du har tilføjet evt. yderligere tekst og billeder, kan du vælge Filer => Overfør Som, og så gemme siden på din egen server. Du kan selvfølgelig også bruge siden som udgangspunkt, hvis du skal lave andre lignende sider.

Hvis du dobbeltklikker inde i tabellen, får du åbnet vinduet Tabelegenskaber, hvor du på fanebladet Tabel kan ændre tabellens bredde, mens du på fanen Celler kan ændre cellernes bredde. Leg lidt med de forskellige muligheder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Sv.Åge » man feb 19, 2007 23:05

De er vist lavet i front page og jeg har indtil fornylig vedligeholdt i front page, men så besluttede jeg at prøve noget nyt.

Som du har lavet den testside, var som de ca. så ud inden jeg fjernede de rammer ( tabeller )

Så der er ikke nogen forandring :lol:

Tak for hjælpen
Sv.Åge

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 19, 2007 23:30

Sv.Åge skrev:Som du har lavet den testside, var som de ca. så ud inden jeg fjernede de rammer ( tabeller )

Ok, så gør det jo ikke meget forskel. Bemærk, at rammer og tabeller er to forskellige ting. Rammer bør man lade være med at bruge. Din side er i øjebelikket inddelt i rammer - jeg troede, det var det, du var på vej væk fra.

Du finder en begrundelse for, hvorfor rammer bør undgås, her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... tml#rammer

Tabeller kan med fordel bruges til nogle ting, fx opstilling af data i tabelform. Men tabeller bør undgås til det generelle layout, fordi det låser siden mere fast end alternative metoder. Og fordi man ofte ender med at have tabeller i tabeller, og så begynder det at blive uoverskueligt, hvis man skal ind og flytte rundt på elementer på en side. På den ovenstående side mener jeg godt, man kan forsvare at bruge en tabel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne