For stor linieafstand i KompoZer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

For stor linieafstand i KompoZer

Indlægaf baks » tirs nov 27, 2012 22:46

Jeg har lavet noget tekst i Open Office med normal afstand mellem linierne ved linieskift.

Når jeg så kopierer teksten over på en side i KompoZer bliver linieafstanden fordoblet og ligemeget hvad jeg har prøvet
kan jeg ikke lave den normal igen.

Eksempel: http://www.vagn-kragelund.dk/tekst-fest ... abrik.html - siden er lavet med tabeller og IKKE CSS.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
Baks

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:16.0) Gecko/20100101 Firefox/16.0
baks

Re: For stor linieafstand i KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 28, 2012 4:28

Du kan ændre linjeafstanden med CSS. Hvilken tekst(er) på siden drejer det sig om? De fleste ser normale ud. Hvis det er:
Hvordan skulle jeg dog ku lave noget med min skæve guitar, som nogen gider sidde og lytte til helt frivilligt....

Så åbn siden i KompoZer => klik på fanen Kildekode og find dette:
<td style="text-align: justify;"><small>Hvordan skulle jeg dog ku

Tilføj koden:
line-height:0.8em;

Så det ser sådan ud:
<td style="text-align: justify; line-height:0.8em;"><small>Hvordan skulle jeg dog ku
Du kan lege med værdien 0.8 - prøv fx med 0.7 eller prøv dig frem, til du finder den rette afstand.

Det er også muligt at rette via brugerfladen, men så kan der være problemer med, om du får valgt den rette tekst, ovenstående vil virke hver gang
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: For stor linieafstand i KompoZer

Indlægaf baks » tors dec 13, 2012 13:39

Hej Kim.
Undskyld mit sene reaktion, men jeg troede ikke der var svaret på mit spørgsmål, da jeg ikke fik mail om svar, men
det var min fejl - havde glemt at sætte flueben.

Teksten er skrevet i Open Office og når jeg kopierede det over i KompoZer, så opstod problemet. Som om noget formatering fra Open Office
fulgte med over.

Det er klaret ved at sætte teksten ind i Notebook - det fjerner formateringen og så kopiere ind i Kompozer.

mvh
baks
baks

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne