Genopsætning af Kompozer efter pc skifte

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Genopsætning af Kompozer efter pc skifte

Indlægaf hbill » tors dec 27, 2012 0:57

Hej
Jeg har tidligere lavet en hjemmeside med brug af Kompozer, men efter et computernedbrud er alt væk, og åbenbart også min hukommelse :(
Hjemmesiden blev lavet for nogle år siden, og løbende opdateret og det gik fint, men efter at have skiftet PC samt opgraderet fra Windows XP til Windows 7 er jeg mere eller mindre lost.
Jeg har hentet og instaleret Kompozer igen (version 0.7.10) men det er også alt, jeg ville jo gerne have det hele op at køre, og få adgang til at redigere min hjemmeside igen.
Kan nogle hjælpe med en step by step guide, jeg er rimelig blank.

Mvh
Henrik

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0)
hbill

Re: Genopsætning af Kompozer efter pc skifte

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 27, 2012 2:08

Det er lidt svært at hjælpe, for du fortæller ikke, hvad der driller, eller hvor du går i stå.

Hvis du ikke har kopier af hjemmesidern på din computer, skal du have adgang til webhotellet og så hente dem derfra - det betyder, at du skal bruge login-oplysninger i form af brugernavn og adgangskode til webhotellet.

Du kan dog reelt også redigere hjemmesiden direkte i KompoZer, mens den ligger på webhotellet, men du skal stadig bruge login-oplysningerne til webhotellet.

Du kender vel min trin for trin-guide på nedenstående side?
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... lation.php

Hvis du har konkrete problemer, så prøv at beskrive, hvad du gerne vil, hvad du har gjort/forsøgt, og hvad der driller. Så er det nemmere at give konkret hjælp. Og det vil være endnu bedre med en testside med det, der driller, for så er det muligt for os at se, hvad du har lavet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hbill » tors dec 27, 2012 22:27

Hej igen

Det jeg mangler er at få adgang til siden så jeg kan redigere den, jeg har ikke gemt den på min PC, så jeg vil gerne hente den og redigere den i kompozer.

Jeg har set din trin for trin-guide, og brugte den også i sin tid da jeg lavede siden, men nu vil jeg gerne bare hente siden og redigere den, jeg har skiftet PC og alt det gamle er væk, så jeg starter helt forfra, har installeret kompozer og ikke gjort andet.

Skal jeg bare have login-oplysningerne, og så klikke overfør hvor efter siden igen er til at redigere i kompozer? eller risikere jeg at slette det hele?

Jeg går ud fra at jeg skal udfylde indstillinger i boksen "overfør side"

Stedets navn: er det i princippet ligemeget hvád jeg kalder den?
Serveroplysninger: der skal vel bare stå web adressen (www.hbill.dk)
Login-information? overførsels URL hvad menes der?
brugernavn og afdgangskode: det giver sig selv.

Håber du kan hjælpe mig vidre, jeg er ikke nogen ørn til det her, men det lykkedes da i sin tid.
hbill

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 27, 2012 22:40

Hvis du kun skal ind og rette lidt tekst på de eksisterende sider, er det nok nemmest at redigere siderne direkte i KompoZer, men hvis du skal foretage større ændringer (og fx tilføje nye sider), så er det nok en fordel, hvis du downloader siderne og så redigerer dem på din computer for derefter at overføre dem til serveren.

Med hensyn til hvordan du overfører en side og udfylder Overfør side-boksen, så tjek denne guide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php

Som du kan se på den side, så lider sitemanageren i KompoZer af nogle fejl, så det kan være en fordel at oveføre siderne med et FTP-program, hvis du skal foretage større ændringer eller fx ændre baggrundsbilleder eller stilark.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hbill » lør dec 29, 2012 0:03

Takker

Så har jeg hul igennem, og kan nu komme videre.
hbill

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne