Mus som får "eget liv".

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mus som får "eget liv".

Indlægaf thunderspike » ons apr 03, 2013 22:46

Hej alle

Jeg kører Windows XP, Firefox 20.0 og Thunderbird 17.0.5.

Har på det seneste været ude for en mus som ligesom har sit eget liv. Det virker som om et tryk på venstre museknap udfører et dobbelt klik. Besluttede mig for at teste fejle på min gamle pc som også kører XP, Firefox og Thunderbird. Her opstår fejlen ikke. Har checket opsætningen af musen på begge maskiner og det er den samme.

Tænker derfor på om fejlen kan skyldes et eller andet i opsætningen af Firefox. Når jeg f.eks surfer kan et tryk på pil til venstre eller højre nemt medføre, at der skiftes 2-3 sider i et hug. I Thunderbird kan et tryk medføre, at programmet minimeres. Hvis jeg f.eks er inde på eb.dk og klikker på bogmærker og f.eks vælger bold.dk kan jeg sagtens risikere at der åbner en artikel på eb.dk i stedet for bold.dk.

Nogen som har en idé?

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:20.0) Gecko/20100101 Firefox/20.0
thunderspike

Re: Mus som får "eget liv".

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 05, 2013 0:14

Er det en mus med ledning eller batteri? Mit umiddelbare gæt er, at fejlen er i musen, selvom den fungerer fint nok på den anden computer. Hvis den er på batteri, er det måske på tide at skifte batteri. Hvis den er på ledning er det måske musen, der trænger til udskiftning.

Har du en mus på den anden computer, så kan du jo evt. også prøve den på computeren med problemet. Får den samme fejl, så må det jo være computeren, den er gal med. Men nok nærmest noget i styresystemet, eftersom de enkelte programmer ingen indflydelse har på den slags.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Mus som får "eget liv".

Indlægaf mjjzf » fre apr 12, 2013 11:41

Jeg bliver nødt til at spørge: En optisk mus, som du har stillet på en blank flade?
Brugeravatar
mjjzf

Geografisk sted: Valby, Danmark

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne