E-mails, som ikke vil lade sig slette.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

E-mails, som ikke vil lade sig slette.

Indlægaf Berndt » søn jun 23, 2013 21:45

Jeg har fået et pudsigt problem. Pludselig stod der på skærmen, at prøveperioden på mit antivirusprogr. AVG udløber om 28 dage. Jeg vidste ikke, at det var en midlertidig installation. Men jeg valgte så at afinstallere AVG og har nu install. Avast i stedet for. Jeg aner ikke hvad der er bedst, det må tiden vise.
For at forvisse mig om, at alt var slettet, trykkede jeg på start -> Start søgning (søgebjælke: AVG -). Så kom der helt foroven: Kommunikation, og nedenunder: ikonet Thunderbird - Re: NetHelse.dk = en henvisning til en mere end 4 år gammel korrespondance med det nævnte firma NetHelse. Der står fx -> 3,83 KB 3/6 2009
Jeg højreklikkede på navnet, hvor de sædvanlige muligheder jo så vises. Men kommandoen Slet findes ikke. - Hvordan får jeg det hele væk?
Hvorfor dukker denne korrespondance op i forbindelse med Start søgning - AVG?
Mvh.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:21.0) Gecko/20100101 Firefox/21.0
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: E-mails, som ikke vil lade sig slette.

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 24, 2013 3:26

Jeg vil tro, at du havde fået en fuld prøveversion af AVG, og efter prøvetiden ville nogle af funktionerne blive slået fra, så du fortsatte med den gratis udgave. Det er et stykke tid siden, jeg har prøvet AVG, men sådan fungerer det med mange af de gratis versioner, og det gælder vist også avast.

Med hensyn til den gamle mail, så bliver den sikkert fundet, fordi bogstaverne "avg" findes et eller andet sted i mailen. Jeg er ikke med på, hvor/hvordan du forsøger at slette, om det fx er via oversigten efter en søgning. Der kan du nemlig ikke slette, men når du får vist selve mailen, så skulle du gerne kunne slette den. Men bortset fra det, så kan du jo bare lade mailen være, den har ikke generet dig i de seneste fire år :)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » man jun 24, 2013 10:35

Hej Kim.

Tak for svaret. Ja, jeg kan jo bare lade korrespondancen blive på sit gemmested, men jeg undrer mig over, hvorfor jeg ikke kan slette den. Ved klik på Thunderbird (Under "Kommunikation" foroven) kommer der en oversigt over 2 afsendte mails og 2 svar. Svarene er bl.a. ledsaget af følgende: "No virus found in this incoming message. Checked by AVG - http://www.avg.com - Release Date: 05/29/09 - og: Release Date: 06/02/09.

Som du skriver, er her forklaringen på, hvorfor min forespørgsel på AVG vises her.
Ved klik på Thunderbird - Re: NetHelse.dk kommmer som sagt en oversigt over diverse mails. Da jeg jo har slettet dem i sin tid, i hvert fald inden 1. jan. 2010, undrer det mig, at de stadig står i denne "fine" oversigt. Er alle slettede mails så stadigvæk gemt på harddisken? - Kan de ikke slettes endegyldigt?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jun 24, 2013 12:48

De gamle mails kan risikere at befinde sig i indekset, selvom de er slettet for længst. Et typisk tegn på, at det er tilfældet, er, hvis du kan se dem på søgeoversigten, men du ikke kan åbne selve mailen. Det svarer altså til at rive et kapitel ud af en bog, men kapitlet findes stadig i indholdsfortegnelsen.

Du har mulighed for at slette indekset og så oprette et nyt, men hvis det ellers ikke generer dig, så lad det være som det er. Hvis du har mange mails, kan det tage lang tid at oprette et nyt indeks.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » man jun 24, 2013 22:51

Hej igen.

Først tak for dine altid hurtige svar. - Jeg lærer hele tiden noget nyt her.

Det er jo så inderligt ligegyldigt, om de mails er i et indeks eller ej, så jeg vil ikke bøvle mere med det.

Tak for dine gode forklaringer.
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne