Ny bokse med tekst til min hjemmeside

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ny bokse med tekst til min hjemmeside

Indlægaf R4Y » fre sep 13, 2013 2:04

Jeg skal have lavet nye bokse til min hjemmeside med sort baggrund og hvid tekt, men de forsøg jeg har lavet syntes jeg ikke teksten står skarpt nåj jeg gemmer boksen, er der nogen der kender et program hvor jeg kan lave disse så teksten står skarpt i boksen.......?

Hvilket program kan i anbefale.

Samtidig søger jeg et program hvor jeg kan sætte tekst på foto og til sidst samle dem i en gif, ikke photoscape, er forsøgt min gif skal dannes af 3 foto med tekst på yderste venstre kant og når nummer 2 foto glider ind er dette mindre så man stadig kan se venstre kant på første foto osv, problemet med photoscape er at den blot ruller hver foto og ikke ligger dem ovenpå hinanden.

Jeg ville være utrolig taknemmelig hvis nogen kan anbefale programmer der kan hjælpe mig her og som er til at finde ud af at bruge.

På forhånd tak

R4Y

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 6_1_3 like Mac OS X) AppleWebKit/536.26 (KHTML, like Gecko) Version/6.0 Mobile/10B329 Safari/8536.25
R4Y

Re: Ny bokse med tekst til min hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 13, 2013 4:39

Du skriver ikke, hvordan du har prøvet at lave boksene med sort baggrundsfarve og hvid tekst. Hvis det er ved hjælp af html-koder, så skulle det gerne blive lige så skarpt, som når farverne er omvendt. Det kan muligvis være dine øjne, der snyder dig, hvis det ikke er tilfældet. Giv os evt. et link til en prøveside, så vi kan prøve at vurdere.

Når du samler billeder i en gif, vil alle programmer placere billederne oven på hinanden. Problemet med, at du kan se en kant, skyldes sandsynligvis, at billederne ikke er lige store til at starte med. Jeg har ikke prøvet Photoscape, men efter at have tjekket programmets hjemmeside, så ser det ud som om, du kan få det til at strække billederne i en animation, så det gøres lige store ved hjælp af valgmulighederne nederst til højre i programvinduet.

Og ellers kan du ændre de enkelte billeders størrelse, så de bliver lige store til at starte med, det kan Photoscape også klare (på fanebladet Editor).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne