animationer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

animationer

Indlægaf hemming kondrup » man okt 21, 2013 10:13

Hej Ludvig !
Jeg har et problem med at få mine animationer til at virke. jeg bruger windows7 og de har altid virket. der er pludselig sket noget og jeg ved ikke hvor jeg kan finde fejlen. Mine animationer virker på mine hjemmesider, men når jeg åbner mappen Animationer og klikker på en vilkårlig animation, så er der bare et still billede. Jeg har også alle mine animationer gemt på CD og USB nøgle, men når jeg åbner animationer her, så er der stadig bare still billede
Når jeg henter en animation på nettet og ser den virker, så gemmer jeg den på skrivebordet som prøve, og når jeg så åbner animationen så er der stadig bare et still billede.
Jeg har bestemt indtryk af at det er et sted i programmerne fejlen er men Hvor ?
Jeg har prøvet at køre en system genoprettelse, men det virker stadig ikke.
Hvad kan jeg gøre ?
Venlig hilsen,
Hemming Kondrup,
Mail : hemming.k@mail.dk
Jeg kom til at tænke på om det skyldes Picasa3, for når jeg højreklikker på en animation og ser på egenskaber, så vises åbnes med picasa3.
Jeg har prøvet at ændre til, åbnes med Windows Photofremviser men der er stadig kun still billede

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/30.0.1599.101 Safari/537.36
Vedhæftede filer
13-sorry.gif
13-sorry.gif (9.11 KiB) Vist 1878 gange
hemming kondrup

Re: animationer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man okt 21, 2013 12:10

Problemet ligger i det program, som du bruger til at se billederne med - både Picasa og Windows Photofremviser. Programmerne viser sandsynligvis kun det første billede i animationen. Du skal i stedet have fat i et program, der kan afspille animationer.

Jeg har ikke så meget tjek på programmer, der kan vise animationer, men måske andre herinde kan. Er det GIF-filer eller Flash? Ellers kan du som nødløsning vælge at åbne dem i din browser (fx Internet Explorer eller Firefox), så vil du få vist animationerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne