Opsætning "SKRIV MAIL" dårlig i nyt udseende

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Opsætning "SKRIV MAIL" dårlig i nyt udseende

Indlægaf Hugin » søn nov 24, 2013 13:39

Om det er Mozilla Firefox eller Google der har ændret udseende på siden, når man skal skrive en mail, kan jeg ikke finde ud af, men jeg kan til gengæld se, at diverse="de værste" IT-legebørn igen har "forbedret" et program til noget ubetinget dårligere - præcis som på de offentlige hjemmesider.

1. Nu kommer det lille skrivefelt i nederste højre hjørne af skærmen, så man kan starte med at flytte cursor hertil for blot at få billedet op i en tålelig størrelse.
2. Den større størrelse rykker nu til venstre - så vi kan flytte cursor endnu engang, og så i øvrigt få forstyrret billedet (skriveblokken) med det mørke kanter på siderne.
3. Ved længere mails og vedhæftning af filer, respektive brug af smileys og tekstformattering mistes overblikket totalt, og man skal naturligvis (IT-nørder må være det folkefærd, der har bedst tid på denne klode) gentage operationerne enkeltvis, hvor man tidligere kunne bestemme, hvornår man ønskede at gå tilbage til normal indtastning

Er der en mulighed for at få den tidligere STORE opsætning, eller finder der en browser - ikke Outlook - der fastholder et fornuftigt lay-out, uden partout at skulle "forny" oplevelsen i tide og navnlig utide. ? :mrgreen: :shock: :roll: :?: :?: :?:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:25.0) Gecko/20100101 Firefox/25.0
Hugin

Re: Opsætning "SKRIV MAIL" dårlig i nyt udseende

Indlægaf Klattrup » søn nov 24, 2013 14:02

Jeg kan ikke finde ret meget der kan ændre opsætningen i Gmail.

Men prøv at trykke på "Skift" (shift) tasten samtidig med at du trykker på "Skriv" i Gmail, måske du kan bruge det til noget
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 24, 2013 14:06

Hej Hugin

Hos mig opfører GMail sig som det plejer. Firefox kan for øvrigt ikke lave om på GMails udseende/opførsel, så hvis noget kan ændres, skal du ind i indstillingerne på GMail. Du kan også overveje et decideret mailprogram i stedet, fx Thunderbird:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... erbird.php

Jeg kan se, at Klattrup var hurtigere end mig - og så endda med noget, jeg ikke vidste. Fiks deltalje med Skift-tasten!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » søn nov 24, 2013 14:47

Hej Hugin.

I øverste højre hjørne, imellem minimer og lukke knappen er det er knap til noget der kaldes "Fuldskærm", det giver et større skrivefelt.

Feltet nede i højre hjørne, ved siden af skraldespanden, har en valgmulighed der hedder "Skift til fuld skærm som standard", det gør valget permanent.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Hugin » søn jan 12, 2014 17:12

Tak for diverse svar - MEN - efter seneste, totale "udskrabning" af maskineriet, formatering og andre småting, samt downloading af Firefox 26, så eg jeg i den "lykkelige" situation, at jeg overhovedet ikke kan skrive eller bare læse mails, idet billedet åbner og lukker i en uendelighed, eller, såfremt det står stille længe nok til at jeg kan se, hvad der er kommet, så startet "rullegardinet" forfra, blot jeg tænker på at bruge musen.

Thunderbird fungerer, men er upraktisk i forhold til Firefox, når man arbejder med flere ting - mail - websider - mm.

Min ældre computer, der p.g.a. dårligt tastatur ellers er sat på græs, har ingen problemer med Firefox, men hvad kan der efterhånden ligge af skidt på apparatet, når jeg efter diverse mislykkede rensningsprocesser faktisk har slettet alt via formateringen. :?: :|
Hugin

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 12, 2014 18:55

Det kan måske være en udvidelse, der driller. Prøv at starte Firefox i fejlsikret tilstand, så startes der uden udvidelser. Hvis problemet forsvinder, er det bare at gå på jagt efter den skyldige udvidelse. Jagten foregår ved, at du slår alle udvidelser fra, og så slår dem til én ad gangen, indtil problemet vender tilbage.

Du starter Firefox i fejlsikret tilstand ved at først lukke Firefox, og så holde tasten Skift nede, mens du klikker for at starte Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne