Macrium Reflect

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Macrium Reflect

Indlægaf PaB477 » tors jan 23, 2014 17:59

Hej.
jeg arbejder på at gøre windows 8 til mit faste styresystem, (har tiligere brugt windows 7)
I den anledning har jeg hentet Macrium Reflect free så jeg kan lagre image når jeg har arbejdet med systemet.
Til syneladende går det godt nok med at gemme image, problemet kommer når jeg påny skal restore mit image.
Når jeg anvender restore image for jeg ved tryk på next "Unable to lock drive" Run from Windows PE (Som jeg ikke ved hvad er) og opfordringen til at "Reboot with PE rescue. Når jeg anvender denne cd får jeg bare "Restore Failed".
Kan vi ud fra det ovenstående se hvad jeg gør forkert?
Hilsen
Paul

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/32.0.1700.76 Safari/537.36
PaB477

Re: Macrium Reflect

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 23, 2014 18:49

Laver du imaget inde fra Windows, og prøver du at genskabe det inde fra Windows?

Normalt skal man lave den slags fra en boot-DVD eller en særlig boot-partition. Der er vist nogle programmer, der kan lave imaget inde fra Windows, men jeg tror ikke det er muligt at genskabe inde fra Windows. Du skal sandsynligvis boote på en DVD, og så derfra gendanne ud fra imaget.

Et andet problem kan være, hvor du har gemt imaget. Du får sikkert også problemer med at gendanne fra det, hvis det er placeret på samme drev som Windows.

Jeg skal lige sige, at jeg ikke har styr på Macrium Reflect free, så ovenstående er ud fra mit generelle kendskab til den slags, og det kendskab kan godt risikere at være forældet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Macrium Reflect

Indlægaf Regmos » fre jan 24, 2014 7:31

...Run from Windows PE (Som jeg ikke ved hvad er)...

Du kan fremstille to typer rednings CD, og hvis du ikke har ændret noget, har du lavet en linux baseret. Hvis du i stedet laver en PE baseret, er chancen for at computerens hardware understøttes langt større.

Billede

Prøv også at se denne video: https://www.youtube.com/watch?v=EM_227Cvf10
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne