Problemer med forbindelse i FireFTP

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problemer med forbindelse i FireFTP

Indlægaf Sanne » fre maj 09, 2014 9:08

Jeg bruger Kompozer og FireFTP til at redigere hjemmeside med, men har fået et problem med at forbinde når jeg skal overføre opdateringer.

(Tilgiv venligst min mangel på teknisk viden, jeg kan kun de basale ting, så jeg kan lave simple rettelser... Så aner ikke om det en eller anden latterlig lille ting jeg har overset :) )

Fra den ene dag til den anden kunne jeg ikke få forbindelse til værten, log siger blot "Kunne ikke få forbindelse. Prøv venligst igen".
Har nu opdaget at der er en meddelelse i højre side om at "Du er forbundet til et ubekræftet sted" og "Din forbindelse til dette sted er ikke krypteret".
Har prøvet at udfylde værtstien med /root, som jeg mener at der plejer at stå... Men det virker heller ikke... Hjælp, jeg aner ikke hvor jeg skal starte... Nogen venlige forslag, helst skåret up i pap, til hvad jeg skal tjekke/evt prøve??

På forhånd tak!

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.6; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
Sanne

Re: Problemer med forbindelse i FireFTP

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 09, 2014 9:32

Jeg går ud fra, at det er i FireFTP, du har fået fejlmeddelelsen. Jeg tror ikke, du skulle have ændret noget, når det plejer at virke. Det kan være dit webhotel, der har ændret noget, eller det kan have været midlertidigt nede. Jeg ville starte med en henvendelse til webhotellets support. Nedenstående tyder også på, at det er webhotellet, der er noget galt med.

Hvor har du fået disse fejlmeddelelser: "Du er forbundet til et ubekræftet sted" og "Din forbindelse til dette sted er ikke krypteret"? Det kan vel ikke være i KompoZer eller i FireFTP? Hvis det er, når du besøger siden, så giv os adressen til siden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre maj 09, 2014 9:36

Hej

De to fejlmeddelelser er fra FireFTP.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 09, 2014 9:58

Jørgen Rasmussen skrev:De to fejlmeddelelser er fra FireFTP.

Ok, er der så tale om en FTPS-adresse? Spørgsmålet er i så fald, om det vil virke uden "S", altså med "FTP://adressen.dk", eller om der er problemer med certifikatet. Men i begge tilfælde må webhotellet vel kunne hjælpe.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs maj 13, 2014 9:02

Tak, jeg må prøve webhotellet så
Gæst

Indlægaf Gæst » ons maj 14, 2014 17:25

Er endelig løst! Var en fejl i selve FireFTP...
Tak for råd.
Gæst

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne