Styring af skrift størrelse og typer i Thunderbird mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Styring af skrift størrelse og typer i Thunderbird mails

Indlægaf Mulvad » tirs aug 05, 2014 9:55

Jeg bruger Thunderbird (Tb), og jeg er for det meste glad for det.

Men jeg har problemer med, at Tb tilsyneladende ikke kan lade være med at ændre på skrift størrelsen i mine mails. Efter et linjeskift kan den finde på at skrive med mindre skrift typer.

Er der nogen derude, der har et fix, som kan låse skrift størrelsen bedre?

vh
Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/36.0.1985.125 Safari/537.36
Mulvad

Re: Styring af skrift størrelse og typer i Thunderbird mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 05, 2014 10:09

Thunderbird ændrer ikke skriftstørrelsen af sig selv.

Er det mails, du svarer på, eller helt nye mails? Hvis det er mails, du svarer på, kan der ligge skjulte koder til skriftstørrelse, som du kommer forbi ved et linjeskift.

Har du selv brugt forskellige skriftstørrelser i teksten? I så fald kan det være, du er kommet forbi en kode for skriftstørrelse, når du skifter linje.

Bemærk, at hvis du har indsat tekst, du har kopieret andre steder fra, fx fra en hjemmeside, så vil formateringen fra hjemmesiden følge med. Altså både skriftstørrelse, fed skrift osv.

Hvis du vil have ens skriftstørrelse i al tekst, så kan du bruge dette trick, hvis det driller: Markér al tekst med tastaturgenvejen Ctrl+A, og vælg så den ønskede skriftstørrelse i værktøjslinjen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne