adressebog fra tdc til sylpheed

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

adressebog fra tdc til sylpheed

Indlægaf Berit » søn sep 07, 2014 16:40

Hej igen
Ked af at skulle spørge hele tiden, men nu har jeg mistet alle mine kontakter i sylpheed. Er sikke på at jeg havde dem, men væk er de. Jeg har så slettet min konto og oprettet den igen- men ingen kontakter følger med. Jeg har kopieret en fil med mine adresser fra tdc, men den er gemt som en cgi fil og jeg kan ikke åbne den. Mailprogrammet har kun LDIF og CSV filer der kan importeres er der nogen der har et godt råd.
Så efter at alt er gået godt, har jeg igen en fejlkommando når jeg starter pc eren: failet to set mode CTRL(10), firkantet parenteser

Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux i686; rv:32.0) Gecko/20100101 Firefox/32.0
Berit

Re: adressebog fra tdc til sylpheed

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 08, 2014 10:25

Hvordan har du eksporteret dine kontakter fra TDC? De skulle normalt ikke blive gemt som en CGI-fil. Og er det fra TDC's webmail, eller hvilket mailprogram, har du eksporteret fra?
Hvis du har mulighed for at prøve at eksportere igen, skal du vælge at eksportere til en CSV-fil.

Med hensyn til fejlen ved opstart - og nok også andre Linux-relaterede fejl - er der nok flere til at hjælpe ovre i linux-abc' forum: http://www.linux-abc.dk/phpBB3/index.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berit » man sep 08, 2014 19:34

hej
Nu har jeg været inde på tdc hjælpeforum og det ser ud til at man ikke kan eksportere adressebogen fra tdc mail. Så nu må jeg igang med det manuelt.
Jeg tillader mig lige igen at spørge til om der findes et hæfte eller andet hvor man kan se de almindelige kommandoer til lubuntu eller LX terminalen
Berit

Indlægaf linux-abc.dk » man sep 08, 2014 20:51

Hej Berit

Først, du skal være velkommen til også at skrive på Linux-abc :) - dernæst ang. terminalen så håndteres den stort set ens på alle Debian-baserede dists og dermed også Lubuntu, men kig selv her http://www.linux-abc.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=727
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne