Musen virker ikke

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Musen virker ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 06, 2014 19:44

Det var nu ikke mig, der skrev det med mellemrum, og både linux-abc og Klattrup gav løsninger til det problem.

Jeg kan dog også bidrage med lidt:
Mange af tastaturgenvejene virker også i Linux, fx Ctrl+C og Ctrl+V. Prøv dig frem med de genveje, du plejer at kunne bruge i Windows.

Du har i tilgift en endnu nemmere metode til at kopiere og indsætte: Markér en tekst, tryk på den midterste museknap/rullehjulet. Nu opbevares det markerede i en særlig hukommelse, som ikke er den samme som ved Ctrl+C. Flyt nu musemarkøren til et tekstfelt eller et andet sted, hvor du kan indsætte tekst, og tryk atter på den midterste tast/rullehjulet, og det kopierede indsættes.

Du kan afprøve ved at skrive et svar her. Markér en tekst på siden med musen, midterklik på den, og midterklik så i skrivefeltet. Det er en funktion, som jeg bruger rigtig meget.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berit » søn sep 07, 2014 13:18

Det var nu ikke mig, der skrev det med mellemrum, og både linux-abc og Klattrup gav løsninger til det problem.
tak for tippet og tak til linux-abc og Klattrup for hjælpen :)
Berit

Indlægaf linux-abc.dk » man sep 08, 2014 21:16

Klattrup skrev:
linux-abc.dk skrev:[*]Mappe og filnavne kan IKKE indeholde mellemrum hvis de skal tilgåes fra terminalen.

Kode: Vælg alt
cd "Hentede filer"

virker da ellers udemærket
eller
Kode: Vælg alt
cd "/home/brugernavn/Hentede filer"

virker også udemærket begge fra terminalen

Mit svar til Klattrups post er lidt kluntet - det beklager jeg. Det Klattrup skriver her helt rigtigt - og alligevel et meget dårligt svar at komme med på et hjælpeforum.
Vi leger ikke "Find Holger" eller lignende :roll:
Det er fint at gøre opmærksom på at der er alternative måder at gøre tingene på, men forklar dog hvad de består i og hvorfor - det gør tingene så meget nemmere for den der spørger :wink:
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Klattrup » tirs sep 09, 2014 15:53

Jeg forventer at folk har øjne og kan se forskellen, desuden er jeg ikke støttepædagog.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf linux-abc.dk » tirs sep 09, 2014 21:40

Klattrup skrev:Jeg forventer at folk har øjne og kan se forskellen, desuden er jeg ikke støttepædagog.

Jeg ved ikke hvad jeg skal svare uden at være uhøflig eller sarkastisk, så............... :(
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne