Trovi.com - Uønsket søgemaskine.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Trovi.com - Uønsket søgemaskine.

Indlægaf Berndt » ons nov 26, 2014 11:26

Trovi.com har stjålet min Google browser. - Efter at have bøvlet med det i 4 dage har jeg omsider fået den gode gamle startside tilbage med Google som browser.
Men det gælder kun for Internet Explorer og Firefox.Jeg har på internettet studeret utallige forslag til fjernelse af denne browser "hijacker". Det har som sagt hjulpet for Expl. og Firefox's vedkommende, uden at jeg kan redegøre for, hvordan det til sidst lykkedes.

I Google Chrome bliver den irriterende Trovi.com desværre ved med at spøge. Selv om jeg i Internetindstillinger sletter Trovi og erstatter den med min sædvanlige Google, står der i adressefeltet for oven Trovi.com....... og på den sorte bjælke nedenunder står der (yderst til højre): Results by Bing. Nedenunder vises et neutralt søgefelt med en lup ovenover og "Search" nedenunder.

Hvorfor er det lige Google Chrome, jeg ikke kan få tilbage? Hvordan kommer jeg af med Trovi.com?
På forhånd tak.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Trovi.com - Uønsket søgemaskine.

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 26, 2014 12:17

Du skal typisk slette den slags skidt to steder: I Windows-funktionen Tilføj og fjern programmer og som plugin i de forskellige browsere. Efter din beskrivelse lyder det som om, du ikke har fået slettet plugin'et i Chrome.

Prøv dette:
Klik på menuknappen i Chrome (den med de tre streger)
Klik på Flere valg/funktioner/værktøjer - min er på engelsk, og her hedder menupunktet More Tools
Klik på Udvidelser/Tilføjelser på undermenuen - hos mig hedder menupunktet Extensions
Du får nu vist en liste over installerede udvidelser. Hvis du kan se Trovi eller noget andet, som du ikke kender, kan du slå udvidelsen fra ved at fjerne fluebenet ud for den, eller du kan slette den ved at klikke på papirkurven ud for den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » ons nov 26, 2014 22:36

Jeg tror problemet er løst ved hjælp af din vejledning.
Men på nogle punkter måtte jeg gætte mig frem til det rigtige:
Google Chrome -> Menu -> Flere værktøjer -> Udvidelser (Næste side - til venstre under Chrome):
= 3. linie: Indstillinger -> (nyt vindue:) Søg (ca. halvvejs nede): Angiv søgemaskine. Så var man igennem seancen. (I adressefeltet står der nu ved Firefox og Int. Explorer: google.dk/?gws_rd=ssl - i Chrome hedder det: google.dk/?gws_rd=ssl&ei=EkN2VMm9HMKGPNa9gagG) - Hvilken betydning har det? - Er det fordi "det kører internt i familien?"
Er der noget mere jeg kan gøre for at få alt væk vedr. Trovi - og forhindre en gentagelse?

Jeg takker på forhånd.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors nov 27, 2014 0:21

De ekstra tegn i Google-adressen har ingen betydning, det er sikkert en identifikation af en slags. Du undgår, at problemet opstår igen, ved at være opmærksom, når du installerer programmer, så du får fjernet eventuelle flueben ud for ekstra programmer, som der tilbydes. I vore dage installerer man selv den slags skidt, fordi man kommer til at acceptere det, når man installerer andre programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tors nov 27, 2014 17:59

Ja, det er jo sket for mig før. Men jeg har vist denne gang været særlig uopmærksom, så problemerne blev for store til at jeg kunne løse dem.

Tak for hjælpen, endnu engang!
Mvh.
Berndt
Berndt

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne