Virusprogrammer finder ikke vira

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Virusprogrammer finder ikke vira

Indlægaf Charley » lør feb 28, 2015 1:11

"Websearches" "(http://istart.webssearches.com/?type=sc ... KH579KH579)" er mig bekendt en Virus af en eller anden art, og i hvert fald helt uønskelig i computeren.
Jeg har prøvet med både AVG, AVAST og McAfee - både gratis og betalte udgaver, men filen bliver ikke fundet og elimineret.
Jeg er træt af at købe diverse skidt, der alligevel ikke fungerer, så mit spørgsmål er:
1. Hvordan fjernes Websearches - de anvisninger jeg har fundet, kan ikke gennemfører via Funktioner i Firefox - optioner mangler
2. Malware og isæær Spyhunter finder så mange "trusler" at det er utroligt computeren overhovedet kan køre, men "Websearches" kommer ikke frem på listen, og betale 300 kr. for endnu et program, der muligvis virker lige så ringe som tidligere forsøg, synes jeg ikke rigtigt jeg har lyst til.
Jeg købte McAfee i endnu et forsøg på at holde computeren fri for skidt, og bruger den stort set kun til e-box, banker og private mails, og alligevel vælter skidtet ind.
Seneste "gode nedbrud" i øvrigt efter hentning af de "daglige programrettelser" - de sjuskefejl Microsoft naturligvis kalder sikkerhedopdateringer, men primært skyldes det ufærdige bras de sender på markedet.

FINDES DER OVERHOVEDET BARE EET VIRUS-PROGRAM DER FUNGERER ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:35.0) Gecko/20100101 Firefox/35.0
Charley

Re: Virusprogrammer finder ikke vira

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 28, 2015 1:46

Når diverse sikkerhedsprogrammer ikke finder webssearches, så skyldes det, at det ikke er et sikkerhedsproblem. Det er noget, som du selv har installeret, og de stopper ikke den slags, ligesom de heller ikke forhindrer eller fjerner et uskyldigt spil, du installerer, bare fordi spillet er dårligt.

Du kan finde en vejledning til at afinstalere her (på engelsk):
http://istart.webssearches.com/uninstall.html

Hvis det driller, eller hvis du har problemer med engelsk, så sig til. I så fald skal du lige fortælle os, om du kun bruger Firefox, eller om du også bruger andre browsere.

For at undgå at få den slags ind på computeren: Når du installerer programmer eller opdateringer, så læs, hvad der står, når du installerer. I dette tilfælde har der stået, at du vil få medleveret webssearches, og der har været et flueben, du kan fjerne, for at undgå at få denne ekstra "gave".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne