Forbindelsestid udløber

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Forbindelsestid udløber

Indlægaf optiMAL » tors jul 05, 2007 9:08

Gang på gang får jeg denne fejlmeddelelse, når jeg henter mails i Thunderbird: "Advarsel: Forbindelsestiden til serveren ... er udløbet. [OK]"

Hvad skyldes denne fejl? Det er forskellige konti, der volder problemer fra gang til gang - og altså forskellige servere.
Mikael Arendt Laursen

www.optimalmarketing.dk
7000 Fredericia
optiMAL

Geografisk sted: Fredericia

Re: Forbindelsestid udløber

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jul 05, 2007 10:00

Det lette svar er selvfølgelig, at forbindelsestiden er udløbet. Thunderbird har forsøgt at komme i kontakt med mailserveren, men har ikke fået svar tilbage inden svarfristen. Det er straks værre at komme med et svar på, hvad der går galt.

Har du en trådløs forbindelse, eller er det i forbindelse med opstart af computeren, at problemet opstår?

Dine forskellige konti - er det reelt forskellige konti, altså hos forskellige mailservere eller er det forskellige domæner? Jeg spørger, fordi nogle udbydere tilbyder alias-mailadresser, som reelt er den samme konto. Opretter man dem som selvstændige konti, kan det resultere i den pågældende fejl. Løsningen i dette tilfælde er kun at have én konto og så bruge filtre til at sortere mailene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Forskellige domæner

Indlægaf optiMAL » fre jul 06, 2007 9:37

Der er tale om tre forskellige domæner. Er det webhotellet eller ydbyderen af min forbindelse, jeg skal have fat i?
Mikael Arendt Laursen

www.optimalmarketing.dk
7000 Fredericia
optiMAL

Geografisk sted: Fredericia

Re: Forskellige domæner

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 06, 2007 10:13

optiMAL skrev:Der er tale om tre forskellige domæner. Er det webhotellet eller ydbyderen af min forbindelse, jeg skal have fat i?

Der er faktisk et par muligheder mere: Hvis du har en sikkerhedspakke eller -program, der tjekker din mail for spam eller virus, kan det også være det, der driller. Og som tidligere nævnt, hvis du har en trådløs forbindelse. Hvis sådan en ikke er stabil, kan det netop give dette problem.

Og så kan det selvfølgelig være Thunderbird, der driller på grund af en forkert opsætning, omend jeg ikke har oplevet, at det skulle kunne drille på den måde.

De mest udbredte årsager til den slags problemer skyldes en trådløs forbindelse eller et sikkerhedsprogram. Det er sjældent, at problemet skyldes internet- eller mailudbyderen. Og jeg har kun oplevet, at problemet skyldes Thunderbird, hvis man har opsat flere konti til den samme mailboks hos udbyderen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Slente » lør jul 07, 2007 0:41

Jeg har haft et lignende problem. Jeg fandt ud af at det var AVG antivirus (som har tjent mig trofast i mange år) der lavede balladen. Så installerede jeg istedet avast antivirus, og siden har der ikke været problemer.
Torben Slente
Firefox, Thunderbird med lightning
Slente

Geografisk sted: 4920 Søllested

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne