jeg kan ikke oploade min NVU side

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

jeg kan ikke oploade min NVU side

Indlægaf henriks » tirs aug 14, 2007 11:32

Hej
Jeg har nu (for første gang!)lavet en side med NVU. -Jeg har købt mig et hotelværelse hos Cliche, som siger at jeg skal lægge min mappe under
/public_html. Jeg har derfor i dialogboxen "overfør side" skrevet stedets navn: public_html , og filnavn: "henrik/public_html". Men når jeg så vil overføre får jeg at vide at "login incorrect"

Hvad gør jeg forkert?
henriks

Re: jeg kan ikke oploade min NVU side

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs aug 14, 2007 12:02

Jeg tror, der er to fejl. Forkert udfyldelse af felterne i dialogboksen Overfør side og forkert angivelse af brugernavn og/eller adgangskode. Det er sidstnævnte, der udløser den fejlmeddelelse, du har fået. Så start med at tjekke, at du har angivet korrekt brugernavn og adgangskode.

Med korrekt brugernavn og adgangskode burde du komme lidt længere, og undgå den pågældende fejlmeddelelse, men du vil stadig have problemer.

Sådan udfyldes dialogboksen Overfør side:

Stedets navn er et valgfrit navn. Du kan for den sags skyld skrive Henriks Hjemmeside, Cliche webhotel eller noget helt tredje.

Sidetitel er den tekst, der kommer til at stå på den blå bjælke øverst i den besøgendes browser.

Filnavn er navnet på selve filen. Det er lidt forskelligt, hvad de forskellige webhoteller benytter, men det bør virke, hvis du skriver index.html.

Det er sjældent nødvendigt at udfylde feltet under Stedets undermappe til denne side. Men ud fra det, du skriver, kan det være, at du her skal skrive public_html. Prøv først uden at skrive noget, og virker det ikke, så prøv at udfylde med public_html.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne