Screamer Radio - iTunes - CD brænding

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Screamer Radio - iTunes - CD brænding

Indlægaf Berndt » lør okt 27, 2007 10:59

Jeg har fået et par gode tips hos jer, men min optimisme m.h.t. brænding af musik fra internettet er gået fløjten. Jeg troede jeg havde forstået teknikken, men nej.
Jeg har i forbindelse med mine øvelser foreløbigt gemt 25 melodier som filer i 4 mapper (4 radiostationer).
14 af disse melodier har jeg samlet i en spilleliste i iTunes, og har kontrolleret, at der er hak ved melodierne og derefter trykket på "Brænd". Programmet åbner så skuffen, så jeg kan ilægge en tom disk. Kort efter kommer der en meddelelse: "Diskbrænderen bruges af et andet program end iTunes". Jeg klikker så på knappen "OK". - og sidder så der med fletningerne i postkassen.
Da jeg lavede min første test med et par melodier, var der intet i vejen. Jeg fik produceret min skive og kunne efterfølgende afspille den uden problemer.
Hvad er det for et andet program der hentydes til ovenfor? Hvad gør jeg forkert?
På forhånd tak for gode ideer.
Mvh.
Berndt.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Screamer Radio - iTunes - CD brænding

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør okt 27, 2007 16:01

Mit gæt er, at Windows overtager cd'en, når den isættes. Prøv at lukke iTunes og isætte en tom cd. Hvis Windows spørger, hvad der skal gøres ved cd'en, så vælg Intet/Ingen handling (husker ikke lige den nøjagtige tekst), og vælg at Windows skal huske dette fremover, der bør være en lille boks til et flueben.

Herefter bør iTunes kunne bruge cd'en uden problemer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn okt 28, 2007 12:28

Jeg har et andet sted her fået svar på nogle spørgsmål om sletning og formatering af CD'er.
Mine øvelser med brænding af musik er foregået på en af disse CD-RW skiver, og det er den jeg ved en fejl har brugt igen til mit forsøg på "rigtig" brænding af de 14 melodier.
Det er nu helt i orden med en helt ny CD-R skive, som man jo skal bruge ved afspilning i autoradioens CD-afspiller.
Om jeg nu senere (til sikkerhedskopiering fx.) får problemer med mine tomme formaterede CD-RW skiver er en anden sag..... Jeg håber det ikke!
Mvh.
Berndt
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Screamer

Indlægaf koivisto » tirs nov 20, 2007 19:08

Hej
Har lige fundet siden - og der ser ud til at være meget spændende på den...
Men faldt så over screamer.
Har downloaded og har forsøgt at hente musikfiler - måske er jeg uheldig eller har indstillet noget forkert - men har en fransk 80'er radio jeg i forvejen kender og er glad for at lytte til - fik jeg for hvert 15 sec en ny lydfil.. og på radio 100 gik musikken over i næste skive så jeg fik 2 oveni hinanden -
Er det sådan det skal være eller hva?
Er det først når man brænder at man får en seperat musikfil?
koivisto

Re: Screamer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 20, 2007 20:52

koivisto skrev:Er det sådan det skal være eller hva?
Er det først når man brænder at man får en seperat musikfil?

Lige allerførst: til en anden gang så start en ny tråd, når du skriver et nyt emne. Ellers risikerer dit indlæg at blive overset. Du starter en ny tråd ved at klikke på "Nyt emne" i stedet for "Skriv indlæg".

Nej, det er ikke sådan, det skal være, og det ændrer sig ikke, når du brænder musikken.

Screamer Radio adskiller numrene ud fra de oplysninger radiostationen sender. Og det virker ikke altid. Fx forstår Screamer Radio ikke oplysningerne fra Danmarks Radios stationer. Og der er åbenbart også problemer med den pågældende franske station - måske fordi stationen bruger funktionen til at udsende flere oplysninger end blot kunstner og titel? Jeg har i hvert fald set nogle stationer, der også sender reklamer eller andre uvedkommende oplysninger.

Jeg har ikke adgang til en Screamer Radio lige pt., men jeg mener, at man i indstillingerne kan fravælge opdelingen i numre. Man kan så efterfølgende selv opdele dem med et program som fx MP3DirectCut:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multi ... ctcut.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » ons nov 21, 2007 11:43

Hej
Hvis man højreklikker på ikonet til screamer-radio, kan man vælge: Optag kun et nummer, så er det bare om stationen understøtter det, og sender de rigtige oplysninger.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne