HTML Tidy

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

HTML Tidy

Indlægaf Gæst » fre feb 29, 2008 12:39

Når jeg bruger W3C Markup Validation får jeg en besked om at evt. bruge redskabet "Clean up Markup with HTML Tidy".
Hvad er dette tool og hvordan virker det? Virker det også hvis jeg anvender "file upload" i W3C?

Mine kildekoder indeholder paqssager eller koder der er farvet mørkt lilla - er det overflødige koder der kan slettes, eller hvad betyder den afvigende farve?

På forhånd tak for nyttige svar til undertegnede nybegynder

Peter
Gæst

Re: HTML Tidy

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 29, 2008 21:05

Anonymous skrev:Når jeg bruger W3C Markup Validation får jeg en besked om at evt. bruge redskabet "Clean up Markup with HTML Tidy".
Hvad er dette tool og hvordan virker det? Virker det også hvis jeg anvender "file upload" i W3C?

Det er et program, der kan rydde op i ens kode og gøre den mere overskuelig, og samtidig gøre opmærksom på eventuelle fejl i koden. Jeg har ikke selv prøvet programmet, der kan downloades her:
http://tidy.sourceforge.net/#binaries

Anonymous skrev:Mine kildekoder indeholder paqssager eller koder der er farvet mørkt lilla - er det overflødige koder der kan slettes, eller hvad betyder den afvigende farve?

Nu skriver du ikke, hvilket program der viser de forskellige farver, men farvningerne er ofte blot en hjælp til at kende forskel på forskellige dele i koden. Så egenskaber fx har én farve, værdier en anden farve og indhold (din tekst) en tredje farve.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne