thunderbird er frygtelig langsom

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: thunderbird er frygtelig langsom

Indlægaf lars plovmann » fre sep 05, 2008 9:38

ja... men KAN jo ikke starte forfra da den jo så tager alle indstillinger og mail med alligevel.....

ved du hvad for en mappe jeg skal slette for det ?????? jeg HAR jo gemt ale indst. og mails sååååååå....
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann
lars plovmann

Geografisk sted: 7800 Skive

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 05, 2008 9:48

Det er data-mappen, der skal slettes. Men lad være med det. Din backup i MozBackup er i dette tilfælde ikke lige så god som at beholde de gamle indstillinger og mails i en gammel profil.

Hvis du vil starte helt forfra, så opret i stedet en ny profil, som beskrevet tidligere i tråden. Du kan så bruge den nye profil, ganske som hvis du var startet helt forfra, men du har altid senere mulighed for at prøve at redde de gamle mails.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf lars plovmann » lør sep 06, 2008 9:42

hej...

ja så har jeg igen prøvet at oprette en ny profil...... lagde mine konto indstillinger ind MANUELT.... oprettede min private og en arbejds konto....
der gik 10 min. og så havde jeg en 10 - 20 mails inde.... prøvede og at sende et par testmails til mig selv fra den ene konto til den anden, og DER ingen problemer......

Jeg kan stadig ikke slette mails uden det tager 1-3-4 min. inden den er slettet og prg. er klar igen !!!!!! Kan umiddelbart godt navigere rundt imellem mapperne uden det helt store.....

Afsend. af de test mail, kommer også fint og rimelig hurtig ind....

Så det har desværre heller ikke rigitgt hjulpet.....

Har altså INDEN indstillinger eller emails hentet over fra det gamle.....
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann
lars plovmann

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør sep 06, 2008 11:14

lars plovmann skrev:Jeg kan stadig ikke slette mails uden det tager 1-3-4 min. inden den er slettet og prg. er klar igen !!!!!!

Ok, så ligger fejlen bag dette problem ikke i mail-filerne.

Den langsomme indlæsning har åbenbart skyldtes mail-filerne og ligeså det langsomme skift mellem mapper.

lars plovmann skrev:Så det har desværre heller ikke rigitgt hjulpet.....

Du har da fået løst et par af problemerne - eller rettere fået stedfæstet dem, eftersom du jo ikke har adgang til dine gamle mails.

Hvis du vil, kan jeg prøve at fjernstyre din computer, mens vi taler sammen i telefon. Jeg er lige ved at tro, at det vil være hurtigere end at fortsætte her.

Fjernstyringen vil betyde, at jeg kan se, alt hvad du har liggende på din skærm og i Thunderbird.

Hvis du er interesseret, så send mig en mail til ludvigs@kimludvigsen.dk med dit telefonnummer og et tidspunkt, hvor du har 30-60 minutter. Og fortæl lige, om det er et mobilnummer ellet et fastnetnummer - jeg ringer gratis til fastnet, men ikke mobil.

Du skal i så fald også lige hente programmet TeamViewer. Gå ind på nedenstående hjemmeside, og klik på knappen Start kundemodul for at downloade programmet. Teamviewer skal ikke installeres, det skal blot startes, når computeren skal fjernstyres.

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf lars plovmann » fre sep 12, 2008 8:51

Hej..

Ville bare sige at det kører igen..... men dog først efter Format og geninstall af alt.....

Til trods for Kim virkelig har gjort en kæmpe indsats og utallige telefon samtaler fandt vi ikke fejlen og kunne ikke rette det...

Men NU kører alt og livet er igen dejligt :-)

10000000 tak for hjælpen....

Mvh. Lars Plovmann
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann
lars plovmann

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 12, 2008 9:00

Rart at høre, at det endelig lykkedes. Lad os så håbe, at det fortsætter med at køre fint.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne