problem ved download af kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

problem ved download af kompozer

Indlægaf FVR » ons dec 03, 2008 19:05

hej...
jeg har tidligere hentet kompozer til min bærbare pc med Vista, men kæmper lidt med forskellige problemer. Programmet opfører sig ikke som ventet, når jeg prøver nogle af øvelserne fra hæftet. Fik den ide at hente programmet til min stationære pc med XP, men får fejl når filen er hentet, og trykker KØR. The setup file are corrupted. Please obtain a new copy of the program. Download er udført fra Mozilla dk's hjemmeside. Er der nogen som kender en løsning på dette problem/har været ude for det samme?
mvh. Finn
FVR

Re: problem ved download af kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 03, 2008 19:38

Prøv at hente et nyt eksemplar af programmet. Du kan evt. hente programmet fra min hjemmeside i stedet:
http://kimludvigsen.dk/libris/kompozer
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf FVR » tors dec 11, 2008 0:01

Hej igen
Det gik noget bedre med download fra din side. Men jeg har et nyt spørgsmål.
Som man sikkert kan forstå, er jeg sprit ny mht KompoZer, har tidligere benyttet Frontpage, med de udfordringer det gav. Jeg har kæmpet med de aller første øvelser, bl.a. stiløvelse. Den med de tre bokse, logo, menu og indhold. I hæftet og på hjemmesiden, ser man at menu boksens venstre side, og indhold boksens højre side flugter med logo boksens sider. Når jeg er færdig med de indledene øvelser, har jeg logo boksen placeret centreret på siden, men menu boksen står helt til venstre, og indold boksen fylder resten af sidens bredte. Det er sikkert en hel banal fejl, jeg kan bare ikke finde den. Jeg er sikker på at have fulgt beskrivelsen til punkt og prikke(adskillige gange) det er lidt pinligt at gå i stå så tidligt i øvelserne, håber du kan hjælpe. mvh. Finn
FVR

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors dec 11, 2008 0:17

Har du mulighed for at lægge siden ud på internettet, så jeg kan se den? Umiddelbart lyder din beskrivelse af boksenes placering, sådan som de skal være. Hvis jeg kan se siden, er det også meget nemmere at tjekke for eventuelle fejl i koden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf FVR » fre dec 12, 2008 1:22

jeg har fået lagt det meget sparsomme resultat ind på denne adresse
http://hjem.get2net.dk/Amarone/ovelse_stil.html

mvh. Finn
FVR

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 12, 2008 1:43

Din øvelsesside er helt efter opskriften.

Når der er forskel på din side og billedet på side 24 i hæftet, så er det fordi, dit browservindue er bredere end 500 px. Hvis du gør browseren smallere, vil du se, at logo-boksen flyttes ud mod venstre, indtil det ser ud som på billedet.

Normalt bruger man ikke så smal en browser, men jeg brugte et smalt vindue, da jeg lavede billedet for at få alle tre bokse med.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf FVR » fre dec 12, 2008 14:34

jamen så må jeg jo se at komme videre ;o)
tak for hjælpen.
mvh. Finn
FVR

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne