txt & html filer i kompozer ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

txt & html filer i kompozer ?

Indlægaf chokmahz » tirs mar 09, 2010 16:41

Hej Kim
jeg har sidet og gjort en list i et txt dokument - hvor tingene står i en pæn række følge ( SÅDAN da ) :) men når jeg copy paster det ind i kompozer så rygger det sig fra
hinanden :shock: jeg har lavet 2 dump som ligger ned i binden af den her side http://chokmah.dk/afilm.html -
det ville jo være meget smart hvis man bare kunne copy paste sin txt ind også står den som da den kom fra txt dokumentet

så er der lige en ting mere jeg bruger rammer ( fordi det kan jeg sådan knap og nap finde ud af . selv om afstanden bliver skabt men en masse punktummer ) men hvis du ser på den samme side f.eks rammen ud for skuespiller og instruktøre
jeg kan ikke sådan tilføje noget - samt de billeder jeg har lagt ude i højre side meget gerne vil ligge på midten og jeg vil jo egentligt gerne have dem til at ligge for oven
jeg ved godt du er gået fra rammer for mange år siden - men det er nu dejligt nemt klik klik også what you see is what you get :P

Mv.
Bo
chokmahz

Re: txt & html filer i kompozer ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 09, 2010 17:35

chokmahz skrev:jeg har sidet og gjort en list i et txt dokument - hvor tingene står i en pæn række følge ( SÅDAN da ) :) men når jeg copy paster det ind i kompozer så rygger det sig fra
hinanden :shock:

Jeg vil tro, at forskellen er, at i txt-filen benyttes en skrifttype med fast bredde (skrivemaskineskrift), mens der benyttes variabel bredde i KompoZer. Du kan jo prøve at markere teksten i KompoZer og vælge Courier som skrifttype. Ikke fordi det er kønt, men fordi det kan forklare forskellen.

Normalt vil man opsætte den slags tabulære data i en tabel, hvor man netop kan lave det, så tingene står fint under hinanden. Jeg kan ikke lige huske det, men jeg vil faktisk tro, at hvis du markerer din tekst, og opretter en tabel, så indsættes det automatisk i en tabel.

chokmahz skrev:så er der lige en ting mere jeg bruger rammer ( fordi det kan jeg sådan knap og nap finde ud af . selv om afstanden bliver skabt men en masse punktummer ) men hvis du ser på den samme side f.eks rammen ud for skuespiller og instruktøre
jeg kan ikke sådan tilføje noget - samt de billeder jeg har lagt ude i højre side meget gerne vil ligge på midten og jeg vil jo egentligt gerne have dem til at ligge for oven
jeg ved godt du er gået fra rammer for mange år siden - men det er nu dejligt nemt klik klik også what you see is what you get :P

Jeg forstår ikke ovenstående, og jeg vil være ærlig og sige, at jeg ikke gider at sætte mig ind i at prøve at finde en løsning. Det kan godt være, at du synes, det er nemmest på den måde (hvilket det jo så ikke er, siden du har problemer), men for os andre er det gammeldags og indviklet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: txt & html filer i kompozer ?

Indlægaf chokmahz » fre mar 12, 2010 0:51

Nahh det med at smide det i ramme virker nu ikke efter hensigten ..

mht. det andet ( rammer ) så var det bare hvis du kunne huske det 8) jeg lever stadigt i 90 erne og synes rammer og frames er smart , ud fra devicen om ikke at lave om på
noget der er fint som jeg synes det er .. nå men de finer neuancer kommer nok en dag

tak for svaret

Bedste Hilsner
Bo
chokmahz

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne