Orca browser

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Orca browser

Indlægaf lyck » man apr 12, 2010 20:02

Jeg har fundet Orca browseren og bruger den meget, især det, at den har "flydende" værktøjslinie og kan slette alle spor med ét klik er fint. - Men hvad er det egentlig for en ting? Jeg véd, at den bygger på Mozilla, men er det en "selvstændig" browser, og hvor sikker er den egentlig? - Hvis det er en "lille" browser, er der vel ikke mange med dårlige indfald, der gider beskæftige sig med den? - Jeg har Kaspersky.
Med hilsen
Erik L. Nielsen
lyck

Re: Orca browser

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 13, 2010 13:42

Så vidt jeg kan forstå, så er det reelt en Firefox med en række udvidelser installeret som standard. Det vil sige, at den som udgangspunkt har samme sikkerhedsniveau som Firefox - på godt og ondt. Spørgsmålet er så, om sikkerhedsniveauet sænkes af ændringerne i forhold til Firefox. Det vigtigste her er nok, om den opdateres, når Firefox opdateres, så eventuelle sikkerhedshuller lukkes lige så hurtigt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Orca browser

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 13, 2010 13:46

Og lidt mere læsning på deres hjemmeside afslører, at den ikke opdateres så ofte. Seneste udgave er fra december.

Det må betyde, at Orca indeholder en række åbne sikkerhedshuller i forhold til Firefox. Umiddelbart vil jeg anbefale installering af Firefox i stedet, og at man så går på jagt efter udvidelser med de funktioner, man ønsker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne