spil fra vista til windows 98

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

spil fra vista til windows 98

Indlægaf solveig » ons feb 18, 2009 10:27

Hej

Hvis jeg downloader de spil på Ludvigs og brænder dem på en cd, har det så nogen betydning at min har Vista og den pc jeg skal bruge spillene på har kun Windows 98?

Jeg vil meget gerne hjælpe nogle ældre mennesker på et plejehjem med at få nogle spil på en gammel pc :) Den har kun 64 MB ram og har windows 98 så det ser ikke for godt ud men pt er det ikke muligt at de får en ny.

Jeg har søgt på computeren efter de små spil jeg faktisk troede skulle ligge på alle Windows men der er ingen.

De har (endu) ikke adgang til internettet. Der skal bygges nyt plejehjem og til den tid får de nye computere og kommer på internettet

Venlig hilsen
solveig
solveig

Re: spil fra vista til windows 98

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 18, 2009 11:57

Det har ingen betydning, hvilken computer du brænder fra. Men du skal nok være opmærksom på, at du brænder på en cd og ikke en dvd. Jeg kan forestille mig, at det langt fra er sikkert, en så gammel computer kan læse dvd'er. Og det er da egentlig imponerende, hvis den har et cd-drev.

Jeg forstår heller ikke, at der ikke er spil på den gamle computer. Der fulgte også spil med i Windows 98. Jeg kan dog ikke lige huske, hvor man finder dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf solveig » ons feb 18, 2009 12:16

Hej igen

Mange tak for svaret :) Ja det er en cd jeg brænder på og computeren har et cd-drev :)

Spillene som egentlig skulle være på windows 98 er fravalgt, da de installerede windows 98 . Vidste ikke man kunne fravælge men det kan/kunne man åbenbart :)

Ej nu glæder jeg mig til at komme på arbejde igen og prøve om det lykkes med den cd jeg vil prøve at brænde.

Venlig hilsen
solveig
solveig

Indlægaf solveig » man feb 23, 2009 19:16

Hej igen

Desværre lykkedes det ikke med de spil. Computeren fandt ikke noget på den cd jeg havde brændt spillene overpå. Da jeg prøvede en anden maskine i huset (den er nyere) kom spillene straks.
Jeg må nok se i øjnene at den computer de har bare er for gammel. Rigtig træls.
Venlig hilsen
Solveig
solveig

Indlægaf Kim Ludvigsen » man feb 23, 2009 22:24

Hvilke spil drejer det sig om?

Det lyder også lidt forkert, at computeren ikke finder noget på cd'en. Har du åbnet cd'en inde fra Windows 98? I så fald skulle du meget gerne kunne se filerne på cd'en.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf solveig » tirs feb 24, 2009 22:03

Hej igen

Det er de spil der på din spilleside hedder Easy Bridge, Masser af kabaler og GMC Mastermind. Åbnet cd´en fra Windows 98??? Jeg er ikke helt med.

Venlig hilsen
Solveig
solveig

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 24, 2009 23:05

Lad mig gætte: Du satte cd'en i Windows 98-computeren, og så skete der ikke noget, og så du tog cd'en ud igen?

Ellers fortæl, hvordan du forsøgte at få spillene ind på computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf solveig » ons feb 25, 2009 6:19

Godmorgen

Næsten :) Jeg satte den cd i, trykkede denne computer og trykkede der hvor der vises en cd og der skete ikke noget

Venlig hilsen
Solveig
solveig

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 10:28

Ok, så er det ikke helt så slemt, som jeg troede :D

Jeg troede, du bare ventede på, at Windows selv åbnede mappen, sådan som det sker i nyere Windows-versioner.

Jeg har en mistanke om, at du har brugt en dvd i stedet for en cd. Prøv at tjekke, om der står enten cd eller dvd på skiven.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf solveig » ons feb 25, 2009 11:06

Hej

Det er en cd jeg bruger. Har også spurgt hvor jeg købte dem, da det sagtens kunne være at jeg ellers ville komme til at købe dvd :)

Venlig hilsen
Solveig
solveig

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 11:12

Så har jeg kun et sidste gæt. Det er så lang siden, jeg har brugt cd'er, at jeg ikke husker, om der findes forskellige formater, ligesom ved dvd'er. Hvis det er tilfældet, kan problemet være, at drevet i den gamle computer ikke forstår det pågældende format.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf solveig » tors feb 26, 2009 11:38

Hej
Okay, ja det kan man jo ikke gøre så meget ved, ærgerligt men mange tak for din tålmodige hjælp :)

Solveig
solveig

Indlægaf Jan Krag » tors feb 26, 2009 12:24

Hej
De siger jo, at Vista er bagud-kompatibel, og måske kan læse noget, der er lavet på Windows 98.
Men jeg tror ikke, at Windows 98 er forud-kompatibel, og kan læse noget der er lavet på Vista, selv om en cd er en cd.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf solveig » tors feb 26, 2009 18:32

Hej

Det skulle jo ikke betyde noget om jeg har Vista og de har Windows efter hvad jeg kunne forstå. Jeg har jo downloadet de spil.

Venlig hilsen
Solveig
solveig

Indlægaf Jan Krag » tors feb 26, 2009 20:20

Hej
Jeg mener med hensyn til at læse cd'en, det er ikke sikkert, at Windows 98 skriver og læser en cd, på samme måde som Vista.
Der er sket meget på de 10 år.
Man kan heller ikke bruge Office 95 på Vista.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne