Kan ikke modtage mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke modtage mails

Indlægaf kellhk » man dec 14, 2009 22:16

hej til jer herinde.
jeg kan ikke modtage mails. har downloadet Thunderbird. Oprettet den manglende indbakke. Alt fungerer som det skal, undtagen indbakke. har haft yousee med inde over, og alt fra deres side skulle være i orden. Mit styresystem er windovs 7. 64 bit operativsystem. Jeg syntes jeg har læst, og gjort alt hvad jeg kan. Men desværre uden held. Mailprogram er
outlook express. har webmail som virker ok. Dette har yousee prøvet at slette, for at se om det havde nogen betydning. men nej. har også prøvet at afinstallere AVG antivirus program, men det havde heller ikke nogen betydning. jeg syntes ikke, at jeg har flere ideer nu. så derfor beder jeg om hjælp her hos jer. Håber at jeg har beskrevet problemet godt nok.

Med venlig hilsen Kellhk
kellhk

Re: Kan ikke modtage mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 14, 2009 22:50

Hvad sker der, når du prøver at hente mails?
Fejlmeddelelser? Og i så fald, giv os den/ ordrette fejlmeddelelser.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kellhk » tirs dec 15, 2009 8:44

Hej Kim.
Der Sker ikke noget som helst. Ingen fejl meddelelser. Har prøvet at teste igen på yousee hjemmeside. Der kan du lave en test af din mail. der skriver den, at jeg ikke kan modtage testmail.
Mvh Kell
kellhk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 11:35

Det lyder som om, der ikke ligger nogen mails til dig. Ellers ville du få en fejlmeddelelse, når du forsøger at hente med Thunderbird.

Bruger du stadig Outlook Express? I så fald bliver mailene nok hentet der, før du får dem hentet i Thunderbird.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kellhk » tirs dec 15, 2009 13:34

Hej Kim.
der ligger masser af mails til mig. Der sker ikke noget, når jeg trykker på hent i thunderbird. Der kommer ingen fejlmeddelelse. Eller kan man gå ind og se det et sted? Jeg er ikke lige så stiv i det her. HAHA. Men jeg kan fint modtage mails på tdc online. webmail. Min mail er. kellhk@webspeed.dk Outlook ekspres var det jeg brugte før. ved ikke om det stadig er det samme!
kellhk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 13:59

Åh, jeg er slidt sløv. Jeg troede, du havde fået importeret mails m.m. fra Outlook Express, men det kan du jo ikke, når du bruger Windows 7.

Jeg ved ikke, hvorfor du nævner Outlook Express, for det program kan ikke køre på Windows 7. Det er måske på en gammel computer, du tænker på?

Hvad med dine gamle mails, skal du ikke have dem overført fra den gamle computer?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kellhk » tirs dec 15, 2009 14:13

Hej igen.

Ps. I sidste uge hentede jeg Thunderbird, og der virkede det som det skulle. da var det også windovs 7 men 32 bit. Fik virus i maskinen fredag. Kunne intet gøre på computeren. ej heller åbne Thunderbird. Fik formateret computeren. stadig Windovs 7, men 64 bit. Ved ikke om det har nogen indflydelse!
Mvh Kell
kellhk

Indlægaf kellhk » tirs dec 15, 2009 14:19

Det er vist bare mig der vrøvler vedr outlookekspres. Haha. Det kan jeg jo ikke bruge mere. Den gamle computer eksisterer ikke mere. Har ikke brug for de gamle mails.
kellhk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 14:49

Ok, så må det være et spørgsmål om at få oprettet kontoen korrekt. Det virker bare underligt, at du ikke får en fejlmeddelelse, hvis opsætningen er forkert.

Hvordan har du opsat kontoen i Thunderbird? Klik på Funktioner => Kontoindstillinger => Serverindstillinger under kontonavnet i oversigten til venstre.
Hvad står der ud for:
Servernavn
Brugernavn
Port
Og hvad er der mærke ud for under Brug sikker forbindelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 14:50

Nej, det gør ikke nogen forskel, om det er 32- eller 64-bit.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kellhk » tirs dec 15, 2009 15:08

hej Kim.

Servernavn. :pop3.yousee.dk
Brugernavn. :kellhk@webspeed.dk
Port. :110 (standard 110)
Brug sikker forbindelse. :Aldrig N

Ps. Kan det være noget med at der står pop3.yousee.dk og jeg har webspeed.dk ? Lige til orientering.
kellhk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 15:22

Opsætningen ser ud til at være korrekt. Har du en firewall installeret? Det kan være sådan en, der blokerer for forbindelsen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kellhk » tirs dec 15, 2009 15:26

jeg har ikke installeret noget udover det der er i maskinen. Er der ikke normalt noget firewall i? Spørger den uvidende. HAHA
kellhk

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 15:39

Jeg må erkende, at jeg ikke kender Windows 7. Der er firewall i Windows, men i de ældre versioner kan den ikke stoppe Thunderbird. Jeg ved ikke, om dette er ændret i 7'eren.

Men er du helt sikker på, at du ikke har fået installeret en firewall? Du har jo fx installeret AVG. I nogle udgaver indeholder den en firewall. Og det kan andre sikkerhedsprogrammer også risikere at gøre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kellhk » tirs dec 15, 2009 15:50

Der er Firewall i windovs 7, har jeg fundet ud af. men der står, at de anbefaler at man ikke slår det fra. det virkede jo også før jeg fik virus. AVG har også noget firewall, men det prøvede yousee at slå fra i går. han kunne dirigere rundt i min computer, og mail via fjernsupport.
kellhk

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne