Indstilling gmail

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indstilling gmail

Indlægaf eaaj » ons okt 29, 2014 9:06

Min gmail har ændret sig siden i går. Den størrelse skriften plejer at have er blevet meget mindre, Jeg kan godt scrolle den større, men når jeg så går ind på en ny mail, er det den lille skrift igen. Bruger win. 7 og har scannet med Ccleaner, Malwarebytes og Super antispyware. Hvordan løses problemet?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/40.0.2202.3 Safari/537.36
eaaj

Re: Indstilling gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 29, 2014 10:55

Hvilket program bruger du til din GMail? Jeg ved, at Firefox husker det, når du ændrer skriftstørrelse, men jeg ved ikke, om andre browsere også husker det. Fortæl også lige, hvordan du ændrer skriftstørrelsen.

Det kan muligvis også skyldes, at mailen selv fortæller, at det skal være en lille skriftstørrelse, men så burde problemet ikke være der for alle mails, men kun for én eller nogle af dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons okt 29, 2014 11:06

Jeg bruger google Chrome. Det er ikke kun mails der er små - det er hele siden som er ændret. Med ctrl + rullehjulet på musen kan jeg ændre til den størrelse jeg ønsker. Når jeg så vil klikke på en ny mail, så er det hele igen meget småt.

Nu har den pludselig ændret og flyttet rundt på alle mine logoer på skrivebordet, uden jeg har gjort noget.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 29, 2014 15:42

Ikonerne på skrivebordet er måske en ledetråd. I nogle (om ikke alle) udgaver af Windows, flyttes de rundt, hvis opløsningen i selve styresystemet ændres. Så måske du ved en fejl har fået ændret opløsningen. Jeg kan ikke lige sige, hvordan du ændrer opløsning i din Windows-version, måske andre kan hjælpe med det, hvis du ikke selv kan finde muligheden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons okt 29, 2014 18:23

Det var ændret da pc blev tændt til morgen, men vi prøver at lade spørgsmålet stå her lidt endnu.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 29, 2014 21:35

Prøv at læse denne side, hvor der også er anvisning på, hvordan du ændrer skærmopløsningen. Bemærk, hvis det er skærmopløsningen, der er blevet ændret vil det være alting, der har fået mindre bogstaver, fx også dokumenter og menuer i programmerne. Hvist det kun er din Gmail, der har fået mindre bogstaver, så er det ikke skærmopløsningen, der er blevet ændret.

http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... resolution
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » ons okt 29, 2014 22:32

Jeg har lige prøvet at logge ind med Firefox. Der ser det helt normalt ud, så det er i Google Chrome problemet er opstået. Den med logoerne på skrivebordet tror jeg nok jeg kom til at ændre med Scrollehjulet.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 30, 2014 1:58

Ok, så er det ikke opløsningen alligevel.

Når du zoomer ind i Chrome, så prøv at lægge mærke til adresselinjen. Du skulle gerne få en ny zoom-ikon her i højre side i form af en lup. Klikker du på den, kan du se zoom-niveauet, fx 110% eller 125%. Læg mærke til, om du får ikonen, om den forsvinder af sig selv igen, når du skifter til en anden mail, og hvad der står, når du klikker på den.

Hos mig huskes zoom-niveauet mellem de forskellige mails.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tors okt 30, 2014 9:18

Jeg har prøvet at fjerne google chrome med revo uninstaller, kørt ccleaner, antispyware, antimalware, avast og genstartet. Nu kan jeg ikke få Chrome installeret igen. Den skriver: "denne computer har allerede en nyere version af google chrome-komponenter. Brug en nyere installationssystem." Hvordan får jeg chrome installeret igen? (for at se om det hjælper)
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 30, 2014 9:52

Det kan tyde på, at du prøver at installere en ældre version i stedet for den nyeste version. Tjek, at du har hentet installationsprogrammet til den nyeste version.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tors okt 30, 2014 10:09

Jeg syntes det er lige meget hvilken chrome jeg downloader - beskeden komme på dem alle sammen. Jeg kan bare ikke få den installeret.
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 30, 2014 10:44

Har du prøvet at hente Chrome her?
http://www.google.com/intl/da/chrome/

I så fald, kan det tænkes, at du har haft en beta-version installeret i stedet? Betaen kan hentes her:
https://www.google.com/chrome/browser/beta.html

Du kan også prøve at bruge Revo uninstaller igen og se, om programmet finder rester af Chrome. Hvis ikke, så prøv selv manuelt at tjekke, om du har rester liggende i din mappe med programmer:
Klik på Windows-logoet.
i skrivefeltet, skriv:
%ProgramFiles%
Tryk på Enter.
Åbn mappen Google, hvis du har sådan en.
Slet undermappen Chrome eller Chromium, hvis du har sådan en.
Prøv så at installere igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tors okt 30, 2014 16:32

Intet virker. Uanset hvad jeg gør kommer den besked. Jeg fandt en mappe som hed chrome - den er slettet. Beta gør det samme. Kan det have nogen betydning at jeg har Google Drive, google earth og google auto back up?
eaaj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors okt 30, 2014 21:14

De andre Google-programmer bør ikke kunne genere. Du kan prøve at slette dine brugerdata til den gamle Chrome. Det betyder, at du mister alle gemte adgangskoder, bogmærker osv. De kan muligivs gendannes senere, fordi du får lavet en backup af dem. Gør dette:

Klik på Windows-logoet
I skrivefeltet, skriv:
%appdata%\Google
Tryk på Enter
Du får åbnet en mappe med brugerdata til de forskellig Google-programmer. Find mappen Chrome og omdøb den til Chrome-backup.
Prøv så atter at installere.

Hvis det stadig ikke lykkes, har jeg ikke andre forslag end at bruge Firefox i stedet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf eaaj » tors okt 30, 2014 21:21

Er det den rigtige kode. Den skriver at ingen elementer svarer til det ansøgte
eaaj

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne