At bruge og gemme færdige templates i Kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn nov 19, 2006 23:20

kriepigen skrev:Jeg tor det går galt fordi, at jeg ikke kan gemme selve css-filen i site-manageren under hjemmesiden (så den dermed ikke bliver uploaded til internettet)?

Så vidt jeg husker, skulle den blive uploadet automatisk, hvis man inkluderer billeder og andre filer. Er det den samme side, vi taler om? For så vidt jeg kan se på den tidligere nævnte adresse, benytter den slet ikke en css-fil.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kriepigen » man nov 20, 2006 9:41

Så vidt jeg husker, skulle den blive uploadet automatisk, hvis man inkluderer billeder og andre filer. Er det den samme side, vi taler om? For så vidt jeg kan se på den tidligere nævnte adresse, benytter den slet ikke en css-fil.

Nej, det er ikke samme side. Denne "hedder" litla-tunga.com.

Og for at det ikke skal være løgn, så sad jeg lige og redigerede, havde alle siderne næsten færdige (og gemte!), og skulle lukke et vindue, da jeg kom til at lukke programmet i stedet (oppe til højre).

...nu er der bare ingen sider at finde i site-manageren! Arghhh...jeg har siddet og arbejdet så meget på dette projekt og især al det skriftlige.

Kan jeg gøre noget? De kan da ikke bare forsvinde! :shock:
kriepigen

Indlægaf kriepigen » man nov 20, 2006 9:49

Åhh, jeg fandt dem. De lå jo gemt et sted i mine dokumenter. :oops:

Men hvordan kan de med ét klik forsinde ud af site-manageren? Hmm, det er heller ikke problemet nu. Jeg prøver fortsat at se om jeg kan få uploaded et eller andet.
kriepigen

Indlægaf kriepigen » man nov 20, 2006 10:11

Juhuuu!!! Det virker. Efter forsvindingsnummeret skulle jeg jo åbne og så overføre siderne til mit site og tadaaa...en hjemmeside!

Nu må jeg håbe, jeg kan finde ud af det næste gang.

Endnu en gng tak for hjælpen og undskyld for de mange indlæg (næste gang opretter jeg mig som bruger, så jeg kan edit i indlæggene).
kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 20, 2006 12:10

kriepigen skrev:Juhuuu!!! Det virker. Efter forsvindingsnummeret skulle jeg jo åbne og så overføre siderne til mit site og tadaaa...en hjemmeside!

Tillykke! Du har dog et problem på siden, din menu henviser til filer, der ligger på din computer. Det betyder, at linkene virker hos dig, men ikke hos alle andre, der besøger siden.

Hvis du går ind i kildekoden, skal du ændre kode som denne:
<li><a href="file:///C:/Documents%20and%20Settings/codegen.LITLA-X0ZNM35MC/My%20Documents/WebSide/kompozer/hjemmeside/index.html">Home</a></li>
til kode som denne:
<li><a href="index.html">Home</a></li>
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf kriepigen » man nov 20, 2006 12:57

Kim Ludvigsen skrev:
kriepigen skrev:Juhuuu!!! Det virker. Efter forsvindingsnummeret skulle jeg jo åbne og så overføre siderne til mit site og tadaaa...en hjemmeside!

Tillykke! Du har dog et problem på siden, din menu henviser til filer, der ligger på din computer. Det betyder, at linkene virker hos dig, men ikke hos alle andre, der besøger siden.

Hvis du går ind i kildekoden, skal du ændre kode som denne:
<li><a href="file:///C:/Documents%20and%20Settings/codegen.LITLA-X0ZNM35MC/My%20Documents/WebSide/kompozer/hjemmeside/index.html">Home</a></li>
til kode som denne:
<li><a href="index.html">Home</a></li>

OK, tak for hintet...det var også lidt der drillede for mig. Jeg skal vist læse lidt igen nu, hvor jeg er kommet bedre med.:wink:

NB. Siden er langt fra færdig, føst ville jeg bare uploade noget.

Jeg vender sikkert tilbage, når næste problem dukker op.
kriepigen

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne