Problemer med KompoZer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Problemer med KompoZer

Indlægaf Britta » fre mar 26, 2010 22:09

Hej igen....
Jeg har set lidt på dine skabeloner, og det er bare super :D
Skal lige spørge om et par ting. Når jeg har fundet den skabelon, jeg ønsker at bruge, står der, at jeg kan kopiere dens mappe. Mener du, at jeg skal downloade skabelonerne?
Så står der også, at jeg skal åbne filen index.html i KompoZer. Index.html kan jeg ikke finde i KompoZer"har set under åbn"....
Jeg har prøvet lidt forskelligt, men var nødt til at skrive til dig igen. Du har sikkert fundet ud af, at jeg bestemt IKKE er nogen computerhaj :wink:

Mvh
Britta
Britta

Indlægaf Britta » fre mar 26, 2010 23:00

Jubiiiiii :D Jeg fandt ud af det 1000 tak for hjælpen, du hører sikkert fra mig igen :wink: :D
Britta

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 27, 2010 0:59

Britta skrev:Jubiiiiii :D Jeg fandt ud af det 1000 tak for hjælpen, du hører sikkert fra mig igen :wink: :D

Jamen, det var da så dejligt nemt denne gang :D

God fornøjelse med arbejdet!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Britta » søn mar 28, 2010 20:40

Hej....

Så er jeg her igen :)
Skal lige høre, hvad du anbefaler mig. Jeg har kun lige lavet en midlertidlig hjemmeside med overskrift "navnet på min hjemmeside" og indhold "at siden er under opbygning".
Nu vil jeg gerne overføre min hjemmeside. Skal jeg gøre det via sitemanageren eller windows?
Jeg skal først igang med at lave min rigtig hjemmeside nu, så der bliver en del overførsler frem og tilbage et stykke tid.

Så ville jeg også lige høre dig af, om hvornår jeg kan aktiverer mit domænenavn. Er det først, når jeg har overført min hjemmeside, eller kan jeg allerede gøre det nu?

Mvh
Britta
Britta

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 28, 2010 20:54

Du kan prøve med sitemanageren først. Virker den, er det det nemmeste. Hvis den driller, så brug mappemetoden i Windows.

Aktivering af domænenavn har intet med hjemmesiden at gøre. Nu ved jeg ikke præcist, hvad du mener med aktivering, men det er sandsynligvis noget, du skal gøre hos DK-Hostmaster eller på webhotellet. Og det kan du sagtens gøre, selvom hjemmesiden ikke er færdig. Det er faktisk en fordel at gøre det før, for der er muligvis noget ventetid fra aktiveringen, til domænet virker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Britta » søn mar 28, 2010 21:02

1000 tak :)
Britta

Indlægaf Britta » søn mar 28, 2010 21:35

Nu er jeg igang med at overføre :)
Der står i kap. 7, at jeg i feltet under Login-information skal skrive en ftp-adresse til serveren. Er det en adresse, jeg skal have fået oplyst af min hostmaster sammen med mit brugernavn og adgangskode?
Jeg kan nemlig kun finde brugernavn og adgangskode men ikke nogen ftp-adressse :(

Mvh
Britta
Britta

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 28, 2010 21:40

Nej, det ikke en adresse du skal have af DK-Hostmaster, men af dit webhotel. Hvis du ikke har fået den oplyst i en mail, da du købte plads på webhotellet, så står den sikkert på webhotellets supportsider.

FTP-adressen starter sikkert med ftp. - på nogle webhoteller vil adressen være dit domæne, altså fx: ftp.domæne.dk - men som sagt, tjek webhotellets supportsider.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Britta » man mar 29, 2010 10:08

Mange tak :)
Britta

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne