Mailafsendelse

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Mailafsendelse

Indlægaf Erikdeplace » ons sep 22, 2010 18:44

Har indstillet, som du foreslår, men det har ingen virkning på afsendelse af mail.
v.h.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons sep 22, 2010 19:17

Hej Erik

På Wannafinds hjemmeside står der bl.a.
I server til udgående post (SMTP) står der normalt 25, dette kan ændres til port 587 eller 8080 hvis du ikke kan få forbindelse til serveren ved brug af port 25.
Brugernavn er altid den komplette email adresse

Prøv at skifte mellem de tre porte. En af dem skulle virke.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Erikdeplace » tors sep 23, 2010 14:35

Jamen, indstillingerne er nu som Mozilla-forum anbefaler, men der sker intet. : Mails bliver ikke afsendt og der kommer ingen fejlmeddelelse.
Erik
Erikdeplace

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 23, 2010 16:09

Så er vi nok tilbage til det med firewallen. Prøv at lukke alle programmer ned. Åbn Windows Jobliste (Ctrl + Alt + Delete). Klik på fanen Processer.

Her er en liste over alle kørende programmer og andre processer på din computer. Hvis der er en rulle bjælke, så prøv, om du kan trække vinduet højere, så alle processer kan vises på én gang. Ellers skal du have taget to skærmbilleder, så vi får dem alle med.

Du tager skærmbilledet ved at trykke på tasterne Alt+Print Screen - sidstnævnte hedder muligvis i stedet Prt Scr. Billedet er nu taget og ligger i computerens hukommelse. Næste skridt er at åbne programmet Windows Paint (Start => Alle programmer => Tilbehør). Du kan nu indsætte billedet via menuen Rediger => Sæt ind. Nu skal billedet gemmes på din computer: klik på Filer => Gem => vælg en placering, fx Skrivebordet, angiv et filnavn og vælg PNG som filtype (vigtigt!).

Billedet skal så uploades her i forummet. Det foregår på samme måde, som det er beskrevet på denne side hos MozillaDanmark:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Hvor ... et_billede

Det kan sikkert virke uoverkommeligt, men tag et skridt ad gangen. Og husk at lukke alle programmer, inden du åbner Joblisten. Så er der ikke så mange processer på listen, som kan forstyrre vores detektivarbejde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors sep 23, 2010 16:46

Hej Erik

Jeg har lige et spørgsmål. Er du sikker på, at du har sendt mail med Thunderbird efter du har opdateret Avast?
Jeg har også Avast installeret (ganske vist pro-versionen), og der er det lavet sådan, at Avast nærmest virker som en "mellemvært". På den måde kan den skanne mail der sendes og modtages via SSl.
Da jeg opdaterede til version 5 dukkede der nogle Avast-vinduer op, når jeg skulle sende og modtage mail de første gange. Måske har du overset et af dem. Eller også er en af indstillingerne i Avast forkerte.
Tjek indstillingerne i Avast ->Real time-skjold -> Mail skjold -> Ekspert indstillinger -> SSL kontoer. Du skal se efter om indstillingerne for 'Port' og' Kryptering' er korrekte.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors sep 30, 2010 18:26

Hej Erik

På MozillaDanmarks forum har jeg lige læst, at en bruger havde problemer der ligner dine. Hos ham var det SPAMfighter der var skyld i problemet.
Du skulle vel ikke have SPAMfighter installeret?
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Erikdeplace » tors sep 30, 2010 19:10

Bare for at slutte ordentligt af: Da min mail-udbyder havde checket og korrigeret konto-indstillingerne, valgte jeg at afinstallere Avast. Så kunne jeg modtage mail igen - men stadig ikke sende. Derefter afinstallerede jeg Spamfighter og så virkede det hele pludselig. Efter geninstallation af både Avast og Spamfighter kører det hele nu upåklageligt. Så tak for hjælpen hen ad vejen.
v.h.
Erik
Erikdeplace

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne