Sanne. skrev:Så er det lykkes at få index på nettet med billeder.
Jubii!
Sanne. skrev:Jeg har rettet alt i index med css. Og jeg har kopieret alle billeder over som du skrev. Nu er der altså bare det, at jeg har brugt et baggrundsbilled(fliser) i indholdsdelen og i venstre spalte. Endvidre har jeg brugt et almindelig feriebilled i logo og i body. Jeg har også brugt et feriebilled i ul menu li a:hover ( altså når man vælger et link)- jeg har brugt et billed med fliser og det samme feriebilled til resten, det har jeg også lagt i mapperne som du sagde. Men det ses ingen steder, kan jeg ikke bruge billeder som baggrunde?
Hvis du også har slettet og genindsat baggrundsbillederne, skal du lige have kopieret stilark.css over igen, så dine ændringer kommer med på serveren. Så burde baggrundsbillederne virke.
Sanne. skrev:Så "ruller" siden ligesom i hak. Hvorfor gør den det?
Kan du forklare nærmere? Mener du, når siden indlæses, eller hvis du ruller op eller ned på siden? Når jeg ruller, er der ingen hak. Men når siden indlæses, vises billederne kun lidt af gangen. Og det er der en god forklaring på. Du har tilpasse størrelsen af billederne i KompoZer, og det er en skidt ide. Problemet er, at på den måde vil billederne komme til at fylde alt for meget. Ikke i størrelse på siden, men i størrelse i KB. Og det har betydning, når siden hentes.
Jo flere KB billedet fylder, jo længere tid vil det tage at hente det. Det første billede på forsiden fylder 672 KB, hvis du i stedet havde ændret dets størrelse i et billedbehandlingsprogram, ville det have fyldt mindre end 8 KB. Det ville altså blive hentet næsten ti gange hurtigere, og den besøgende vil ikke kunne se forskel i kvaliteten. Her er billedet i den rette størrelse, vurder selv, om du kan se forskel:
Sanne. skrev:Sidst men ikke mindst. I kompozer og i mappen "campingitalia" er min skrift på indholdsdelen større end i menuen. Men ude på nettet er den mindre. Hvordan får jeg den til at bliver som jeg har lavet den i kompozer?
Prøv lige at overføre stilark.css igen, så kan det være, at det problem løser sig af sig selv. Din layout ligger stilark.css, det gælder såvel baggrundsbilleder som skriftstørrelse, så hvis du har ændret noget i KompoZer, skal du huske at overføre stilark.css igen, før det virker på hjemmesiden.