teste backup af Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: teste backup af Thunderbird

Indlægaf Morten_1 » man jul 25, 2011 18:41

Nu er jeg forvirret jeg troede at denne tråd var om mozbackup, og ikke manuel backup?

Hvor i denne tråd har du prøvet at beskrive en manuel metode?

Ja jeg har modtaget en email fra dig.
Morten_1

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 25, 2011 19:38

Ja, tråden er om MozBackup, men eftersom du ikke kunne få det til at virke med det program, fortalte jeg dig, hvordan du kunne udpakke backup-filen og manuelt kopiere mailene over. Det er dette indlæg:

viewtopic.php?f=2&t=6825545&st=0&sk=t&sd=a&start=15#p12134
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Morten_1 » man jul 25, 2011 21:34

Ok, hvis du vil gemme de nye e-mails, skal du oprette en ny mappe under Lokale mapper og så kopiere mailene derover. Det efterfølgende vil slette alle mails i mappen Indbakke.

Hvis du går i stå undervejs, så vend tilbage og fortæl, hvad der driller.

Find din backup-fil. Den har i øjeblikket filtypen pcv, den skal du omdøbe til zip, altså fx skal filnavnet:
Thunderbird 5.0 (da) - 2011-07-21.pcv
omdøbes til:
Thunderbird 5.0 (da) - 2011-07-21.zip
Hvis du ikke kan se filtyper, skal du ind og ændre i dine mappeindstillinger i Windows, ellers kan du ikke omdøbe filtypen.

Du kan nu pakke filen ud med et unzip-program. Find mappen Mail i de udpakkede filer, og i den - eller en af dens undermapper - skal du finde filerne, der hedder noget med Inbox, det er dem, der indeholder dine mails, som du lige om lidt skal kopiere over i en anden mappe.

Luk Thunderbird, hvis programmet ikke allerede er lukket - husk at kopiere dine mails i indbakken over i en ny mappe først.
Klik på Startknappen i Windows.
Klik på Kør.
Skriv: %appdata%\thunderbird\profiles og klik på OK.
Åbn undermappen"tilfældigetegn".default
Åbn mappen Mails
Du skal nu finde filerne, der hedder noget med Inbox, ligesom du gjorde ovenfor. Flyt filerne ud på skrivebordet og flyt de udpakkede inbox-filer over i denne mappe. Luk alle mapperne.
Start Thunderbird, dine mails skulle nu gerne være på plads.

Hvis alt er i orden, kan du nu slette inbox-filerne på skrivebordet og de udpakkede filer. Hvis du mangler mails, skal du ikke slette noget.

I forstår ikke denne guide fra dig?
Morten_1

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jul 25, 2011 22:01

Jeg går ud fra, at det er det understregede, du ikke forstår.

Har du fået udpakket zip-filen?

Har du fundet mappen Mail?

Har du fundet filerne, der hedder noget med Inbox?

Jeg er nødt til at vide, hvor du går i stå for at kunne hjælpe dig videre. Fortæl også gerne, hvad der sker, når du går i stå, altså hvorfor du går i stå.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Morten_1 » man aug 01, 2011 18:55

Kim Ludvigsen skrev:Jeg går ud fra, at det er det understregede, du ikke forstår.

Har du fået udpakket zip-filen?

Har du fundet mappen Mail?

Har du fundet filerne, der hedder noget med Inbox?

Jeg er nødt til at vide, hvor du går i stå for at kunne hjælpe dig videre. Fortæl også gerne, hvad der sker, når du går i stå, altså hvorfor du går i stå.

Ja jeg har fundet det hele.
Morten_1

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne