HTML validering

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 08, 2008 12:27

Anonymous skrev:Det var da underligt at det ikke var samme resultat.

Men i første afsnit, hvor jeg omtaler 20 fejl glemte jeg at skrive hvilken side det var. Men det var den her: www.janss.dk/link.html

Du har fået indsat en ekstra "<div class="indhold">". Du skal ind i kildekodevisning og slette nummer to forekomst af den kode, og slet den førstkommende "</div>" efter "<div class="indhold">".

Så skulle alle fejlene vist forsvinde.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » lør feb 09, 2008 12:35

Det er da skræmmende at jeg kan være sådan et fjols, nu må jeg tage mig sammen.

Jeg har fundet ud af en årsag, ud over at jeg er et fjols, til at det har drillet mig. Det sker meget tit at min side ikke bliver gemt når jeg vælger gem. Altså er det stadig den gamle side jeg tumler med. Efter jeg blev opmærksom på det, og tjækkede dato og klokkeslet, gik det meget bedre.

Og der er lys forude for dig Kim. Under forudsætning af at der ikke kommer et fjols af mit format, får du et pusterum. Jeg har nemlig fået valideret alle siderne.

Rigtig mange tak for din tålmodighed, og ikke mindst din hjælp. Men husk nu; jeg kan snart finde på noget andet så nyd det.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Jan » tirs feb 12, 2008 17:45

Nu har jeg desværre en fejl igen. Når jeg har lavet en ny underside kan jeg kun gemme den som XHTML. Og ikke som alle de andre HTML.

Kvajer jeg mig nu igen?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 12, 2008 17:52

Jan skrev:Nu har jeg desværre en fejl igen. Når jeg har lavet en ny underside kan jeg kun gemme den som XHTML. Og ikke som alle de andre HTML.

Kvajer jeg mig nu igen?

Laver du undersiden efter en skabelon, eller starter du helt forfra?

Hvis du laver den efter en skabelon, skulle den gerne blive lavet med samme format som skabelonen.

Hvis du starter helt forfra, så prøv dette:
I stedet for at klikke på knappen Ny, så klik på den sorte pil til højre for den. Vælg Flere indstillinger. Fjern fluebenet ud for Opret et XHTML-dokument.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » søn feb 17, 2008 17:57

Først undskyld den sene responce, og mange tak for svaret. Grunden er at jeg har kæmpet, fordi jeg er lidt flov over mine evindelige spørgsmål.

Ja, jeg bruger en model, hvor jeg bare fylder tekst på. Efterfølgende vælger jeg selvfølgelig "Gem som" og omdøber den for at bevare min model. Og der opstår fejlen fordi den bliver gemt som xhtml, hvilket er det den foreslår. Men jeg skal huske at gemme den med filbetegnelsen "Alle filer". Jeg syntes godt nok det er underligt, men så fungerer det.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne