Overvejer af skifte skabelon

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 19, 2008 10:04

Jan skrev:I min Firefox vises alle mine sider, som forventet.

Du bruger sikkert Firefox 2, der netop viser menuen korrekt, selvom den egentlig er for stor. Hos mig har det også virket fint i Firefox 2, jeg opdagede først problemet, da jeg så siden i Firefox 3. Efter du har rettet procenttallet, vises menuen også korrekt i Firefox 3.

Jan skrev:Men i IE er menuen stadig i to linier, selv om jeg har ændret til 14,28%.

Hos mig vises menuen nu korrekt i IE. Jeg tror, du får vist siden fra hukommelsen. Prøv at tvinge en opdatering igennem: Ctrl (eller Skift)+klik på opdateringsknappen.

Jan skrev:Filmen har ikke afstand til venstre. Billedteksten er ikke ombrudt til højre. og under filmen er der et tomt hvidt felt. Det ser helt tovlig ud.
http://janss.dk/derby.html

Jeg ser også problemet med afstandende i IE7, men ikke det hvide felt. Hvilken IE-version bruger du?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man maj 19, 2008 10:23

Kim Ludvigsen skrev:Hos mig vises menuen nu korrekt i IE. Jeg tror, du får vist siden fra hukommelsen. Prøv at tvinge en opdatering igennem: Ctrl (eller Skift)+klik på opdateringsknappen.

Det tror jeg næppe. Tidligere i denne tråd skrev du det også, siden da trykker jeg altid på Ctrl og opdaterer.

Kim Ludvigsen skrev:Jeg ser også problemet med afstandende i IE7, men ikke det hvide felt. Hvilken IE-version bruger du?

Det hvide felt har nøjagtig samme størrelse som filmklippet. Det er IE6, og jeg ved godt du ikke kan lide den. Det kan jeg heller ikke, og bruger den aldrig. Den eneste grund til at jeg har den, er til at kontrollere min side. Der er som nævnt en stor del del af mine besøg der kommer fra IE6.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 19, 2008 14:32

Jeg vil lige se, om jeg kan finde en IE6 frem til senere i dag eller i morgen, så jeg kan tjekke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man maj 19, 2008 16:56

Kim du skal ikke have så meget ulejlighed med det. Mange tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » ons maj 21, 2008 10:21

Jeg syntes det er underligt.

I forbindelse med min kamp for at få siden til at stå rigtigt i IE6 prøvede jeg at ændre stilen object fra indrykning til margen.

Stor var min forundring da jeg opdagede at FF2 nu viste afstand til venstre, og tilmed dobbelt afstand. Teksten var så til gengæld klistret op af klippet. Før kunne FF jo ikke vise afstand når den var angivet som margen. Bare da det var konsekvent.

Endnu mere forbavset blev jeg da jeg så, at nu var afstanden helt korrekt i IE6. Dog bliver teksten ikke om brudt på filmen. Men det gør den ved billedet.

www.janss.dk/oceanos.html
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons maj 21, 2008 11:18

Jeg har endnu ikke fået taget et ordentligt kig på siden med IE6, men jeg har taget et hurtigt kig. Grunden til det ekstra hvide felt er, at IE6 ikke forstår, at Flash'en kun skal vises én gang. Jeg har indsat en kode, der skulle få IE6 til at vende det blinde øje til nummer to Flash, men af en eller anden grund virker det ikke.

Jeg har en mistanke om, at det måske skyldes, at du bruger en anden doctype end i den oprindelige kode, men det skal jeg lige have undersøgt nærmere.

Der går nok endnu nogle dage, inden jeg får set på Flashen og afstandsproblemet - jeg sidder lige og kæmper med at få lavet en ny guide til AVG.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 26, 2008 22:12

Hej Jan

Nu er jeg atter ved at have lidt tid [1], men jeg kan ikke holde styr på problemerne længere. Kan jeg ikke få dig til at starte en ny tråd, hvor du lige opridser de tilbageværende problemer og med links til de relevante sider?

[1] Jeg er dog ikke hjemme tirsdag, men onsdag kan jeg kigge på det.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs maj 27, 2008 7:35

Selvfølgelig, det er gjort. Mange tak for hjælpen i denne tråd.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne