Flytning af mails, bogmærker mv i Thunderbird og Firefox

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Flytning af mails, bogmærker mv i Thunderbird og Firefox

Indlægaf Panozfan » tors feb 08, 2007 14:29

På mit arbejde, hvor jeg kobler min bærbare på firmaets domæne, har man nu oprettet et nyt domæne efter overgang til et nyt CRM system.

Hvordan importerer jeg Thunderbirds adressebog, mails, mv. samt Firefox' bogmærker, historik mv. fra det gamle domæne til det nye?

Når jeg vælger "importer" får jeg kun mulighed for at importere fra Outlook eller Eudora (og vist nok også Communicator) samt Explorer.

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Panozfan
Panozfan

Re: Flytning af mails, bogmærker mv i Thunderbird og Firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 08, 2007 16:09

Panozfan skrev:På mit arbejde, hvor jeg kobler min bærbare på firmaets domæne, har man nu oprettet et nyt domæne efter overgang til et nyt CRM system.

Hvordan importerer jeg Thunderbirds adressebog, mails, mv. samt Firefox' bogmærker, historik mv. fra det gamle domæne til det nye?

Importfunktionen er ikke relevant her. Spørgsmålet er, hvilken type mailkonto, du har. Hvis det er en POP-konto, så skulle det hele gerne være som det plejer, så jeg vil gætte på, at du har en IMAP-konto, hvor mails mm. ligger på firmaets server. I så fald skal du sikkert blot ændre dine kontoindstillinger, så de passer til det nye domæne. Du bør i så fald have fået nogle oplysninger fra den systemansvarlige.

Jeg har desværre ingen erfaring med IMAP-konti, men jeg kan da fortælle dig, hvor du finder indstillingerne:
Funktioner => kontoindstillinger => markér punktet Servernavn under kontonavnet i oversigten til venstre => jeg vil tro, du nu kan rette de nødvendige oplysninger i den højre del af vinduet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Rude » fre mar 09, 2007 0:39

Når du ikke har dine mails bogmærker mm, antager jeg at du har fået en ny profil på din bærbare.
Under \Documents and Settings\DIN GAMLE PROFIL\Application Data\ ligger der 2 mapper: Thunderbird og Mozilla
Dem kopierer du over på den tilsvarende placering i din nye profil - Husk at omdøbe de eksisterende.
Firefox & Thunderbird skal naturligvis være lukkede mens du gør det.
Hvis du har modtaget og sendt mails i mellemtiden er de så ikke synlige mere. De ligger i den omdøbte Thunderbird mappe under profiles\xxxx.default\mail\local folder. Her kopierer du inbox til inbox2 og tilsvarende for de øvrige og flytter de omdøbte filer over i den "rigtige" mappe.
Så åbner du thunderbird og flytter de nye mails fra inbox2 til inbox osv.

Go' fornøjelse....
Rude

Geografisk sted: Hillerød

slette konto?

Indlægaf Gæst » ons okt 10, 2007 0:00

Kan man slette en konto fra Thunderbird? Har fået lavet to konto, hvilket er forvirrende, men den ene (den jeg vil slette) er en 'special mappe', så den kan jeg ikke få væk....hjælp...
Og en anden ting....kan ikke forstå hvor jeg finder den profilmanager...mine email bliver ikke hentet, så jeg har prøvet at læse mig til hvad jeg ellers kan gøre...forstår det bare ikke helt.
Gæst

Re: slette konto?

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons okt 10, 2007 3:02

Anonymous skrev:Kan man slette en konto fra Thunderbird? Har fået lavet to konto, hvilket er forvirrende, men den ene (den jeg vil slette) er en 'special mappe', så den kan jeg ikke få væk....hjælp...

Kan du forklare lidt nærmere, hvad du mener med "special mappe"? Hvad hedder mappen, og hvordan forsøger du at slette den?

Hvis du har flere konti, så kan du se dem i oversigten i Kontoindsstillinger (menupunktet Funktioner => Kontoindstillinger). Her kan du markere en konto og klikke på knappen Fjern konto. Pas på, du ikke fjerner den forkerte.

Anonymous skrev:Og en anden ting....kan ikke forstå hvor jeg finder den profilmanager...mine email bliver ikke hentet, så jeg har prøvet at læse mig til hvad jeg ellers kan gøre...forstår det bare ikke helt.

Også her må du forklare dig nærmere. Du skal sandsynligvis ikke bruge profilmanageren til noget. Prøv at fortælle, hvad der sker, når du forsøger at hente mails. Hvis du får nogen fejlmeddelelser, så skriv den nøjagtige fejlmeddelelse her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne