Thunderbird vs. Windows Live Mail?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird vs. Windows Live Mail?

Indlægaf Schindler » tirs jun 12, 2007 23:20

Jeg har for ikke saa laenge siden hentet og installeret Windows Live Mail, og foreloebigt virker det glimrende. En hage er dog, at det fortsat kun findes paa engelsk, men det kommer sikkert paa dansk paa et tidspunkt.

Mit spoergsmaal er nu (Hvis der er nogen, der har kendskab til begge programmer): Hvilket er bedst af Thunderbird og Windows Live Mail? Det kan sikkert afhaenge af ens personlige behov, men der er sikkert nogle omraader, hvor programmerne er direkte sammenlignelige, og hvor det ene er bedre end det andet...
En af fordelene ved Windows Live Mail, som jeg har forstaaet det, er, at man kan opsaette @hotmail.com-konti deri (Hvilket man ikke kan i Thunderbird..?).

Haaber, der er nogen, som kan indvie mig lidt...

Mvh Schindler
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 12, 2007 23:30

Er Windows Live Mail ikke web-baseret mail?

Og så vidt jeg har forstået, er det reklamefinanseret, mens Thunderbird er reklamefri.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » tirs jun 12, 2007 23:42

Windows Live Mail er et mailprogram, hvilket er et godt alternativ til Windows Vistas Windows Mail og Windows XPs Outlook Express. F.eks. hvis du har en MSN-mail, kan du hente dine mails ned på computeren med dette, selvom du har en @hotmail.com adresse. Desuden kan man læse Feeds og nyhedsgrupper, og tilføje flere e-mail-kontier.

Hoved nyhederne i denne version af Windows Live Mail er:

Opdateret udseende
Kræver ikke mere login
Ingen reklamer
Forbedret stabilitet

(Link: http://peter.mpbrun.dk/index.php/2007/0 ... r-og-mail/ - Scroll ned paa siden)
Schindler

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 13, 2007 14:05

Jeg har lige prøvet at installere, men har desværre ikke tid i øjeblikket til at kigge nærmere på programmet. Jeg undrer mig over, at Microsoft har arbejdet på to nye mailprogrammer, Windows Mail og Windows Live Mail, i stedet for bare at lave et enkelt - godt - program.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Schindler » ons jun 13, 2007 15:27

Ja, det kan da ogsaa undre - Spurgte igen hos http://peter.mpbrun.dk, hvordan det forholdt sig med de to programmer, og fik foelgende svar:

"Ja, det er korrekt at der findes disse to mailprogrammer. Windows Mail er den som standard er inkluderet i Windows Vista, og Windows Live Mail den som man kan hente til både Windows XP og Windows Vista.
Desuden er det sådan, at begge klienter er udviklet af det samme udviklingshold hos Microsoft.

Windows Live Mail, kan man sådan set så, godt kalde efterfølgeren til Windows Mail og Outlook Express i XP.

Det som man her især skal være opmærksom på er, at det KUN vil være Windows Live Mail man videreudvikler på nu og i fremtiden."

Andre, som har nogle erfaringer i relation til de(t) spoergsmaal, jeg stillede i udgangspunktet?

Schindler
Schindler

Indlægaf Gæst » tors sep 13, 2007 18:57

Hej.

Jeg håber ikke at jeg kaprer tråden ved at spørge her, men følte at det var unødvendigt at oprette en helt ny tråd, blot for at få svar på et meget kort spørgsmål.

I skriver at man kan bruge Windows Live Mail som e-mail klient selv til gratis e-mail andresser a la @hotmail.com, men jeg er interesseret i at bruge Thunderbird, og ville blot høre om man tilsvarende kan bruge Thunderbird som e-mail program hvis man f.eks. har en gratis adresse hos Hotmail?

Er det muligt, eller skal man have en domæne-mail for at kunne anvende Thunderbird?

Håber i kan hjælpe, mvh. Morten.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors sep 13, 2007 19:46

Anonymous skrev:jeg er interesseret i at bruge Thunderbird, og ville blot høre om man tilsvarende kan bruge Thunderbird som e-mail program hvis man f.eks. har en gratis adresse hos Hotmail?

Sagtens. Du kan læse lidt om, hvordan du opsætter kontoen, på MozillaDanmarks hjemmeside:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbi ... e_udbydere
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors sep 13, 2007 20:18

Kim Ludvigsen skrev:Sagtens. Du kan læse lidt om, hvordan du opsætter kontoen, på MozillaDanmarks hjemmeside:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbi ... e_udbydere

Det er jeg glad for at høre, og desuden, tak for det lynhurtige svar.

Jeg har nu installeret hotmail-udvidelsen, men Webmail-udvidelsen indeholder ingen .xpi fil som jeg kan installere i Thunderbird :? Nogen ide om hvad der kan være problemet, eller hvad jeg evt. ellers kan gøre?

Mvh. Morten.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 17, 2007 2:43

Anonymous skrev:Det er jeg glad for at høre, og desuden, tak for det lynhurtige svar.

Det tog så desværre lidt længere tid denne gang...

Anonymous skrev:Jeg har nu installeret hotmail-udvidelsen, men Webmail-udvidelsen indeholder ingen .xpi fil som jeg kan installere i Thunderbird :?

Jeg må erkende, at jeg ikke har leget med webmail, men i henhold til hjemmesiden, skal du installere web-mail-udvidelsen først. Jeg har ingen problemer med at installere den her. Du har højreklikket på linket og valgt at gemme det på computeren?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man sep 17, 2007 17:50

Jeg har, efter at have prøvet mig lidt frem og tilbage, fundet en anden version af webmail-tilføjelsen, og kan nu både hente mine hotmails ned i Thunderbird og sende e-mails til andre adresser, så det er fint. Men har et sidste spørgsmål alligevel.

Jeg har forsøgt at importere min adressebog fra hotmail via en .csv fil, hvilket i princippet er lykkedes, selvom det dog blev lidt rodet. Der er nogle små-fejl i adressekortene, og jeg vil derfor gerne opdatere dem, men det lader ikke til at have nogen effekt når jeg trykker "Rediger". Pt. står kontaktens e-mail adresse også som fornavn på kortet, hvilket jeg gerne vil ændre manuelt til det egentlige fornavn på kontakten, men dette volder altså problemer.

Er det et problem nogen af jer genkender?

Mvh. Morten
Gæst

Re: Thunderbird vs. Windows Live Mail?

Indlægaf Gæst » man sep 27, 2010 22:39

Jeg har haft den samme HOTMAIL konto siden 1997.
For 14 dage siden fik jeg at vide, at jeg skulle ændre kodeord, da der var forsøgt at logge på et andet sted i verdenen end Danmark hvor jeg befandt mig!
Jeg ændrede kodeord og det har fungeret fint i 14 dage... men i dag kan jeg pludselig ikke logge mig på min HOTMAIL konto!??
Jeg ender med at skrive: "kan ikke huske mit kodeord" og computeren bliver ved med at sende en vejledning til min HOTMAIL!!!??? Jeg kan jo for h...... ikke komme ind og læse den vejledning når jeg ikke kan huske kodeord / har andre problemer med at logge på!
Det er vandvittigt - jeg har nu ikke været inde på min HOTMAIL i fire dage og halvdelen af min mailbox må nu være fyldt med vejledninger til at komme ind på HOTMAIL.
Der findes ingen telefonnumre man kan ringe til, så jeg er totalt på skideren!

HJÆÆÆÆÆLP

Med venlig hilsen

Annika Dalsten
(mail: annika_dalsten@hotmail.com - men send endelig IKKE svar hertil da jeg jo ikke kan komme ind og læse svar etc.)!
Gæst

Re: Thunderbird vs. Windows Live Mail?

Indlægaf Klattrup » man sep 27, 2010 22:46

Der er i følge http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1419719.ece generelle problemer
om det link der er i http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/article1419872.ece vil hjælpe, skal jeg ikke kunne sige
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne