Poul Hansen skrev:Han skulle have sendt en mail til dig - Herbert Nielsen Fister.
Åh, jeg troede, det var en mail, som var sendt til mig ved en fejl. Han havde ikke skrevet noget, men kun sendt et billede. Og jeg tænkte ikke lige på, at jeg havde bedt om, at han skulle sende mig en testmail.
Han har sendt to mails. Den første var delt op i 56 dele, der blev sendt i hver sin mail, så jeg fik 56 mails med hver sin del. Der er vist en indstilling i Outlook Express, der netop opdeler mails, hvis indholdet er over en vis størrelse.
Den næste mail, som han sendte et kvarters tid senere, var helt normal. Billedet blev vist inde i mailen, og samtidig også som en vedhæftet fil (jeg bruger Thunderbird, der netop viser billeder i mails på den måde).
Poul Hansen skrev:Så har han prøvet at sende en mail fra en anden komputer, og jeg har modtaget tekst med vedhæftet fil.
Måske forskellen hos mig også skyldes, han har brugt to forskellige computere?
Poul Hansen skrev:Filen er en JPG, men den er ikke klar (som om den er blokeret). Jeg har på fornemmelsen, at jeg har blokeret for et eller andet. Som tidligere omtalt bruger jeg Spyboot, AVG, og har indtil sidste uge brugt Windovs egen firewall, men er gået til Zone Alarm.
Det kan meget vel være din firewall, der blokerer for billedet. Det er der i hvert fald nogle som gør for at beskytte mod billeder i spammails. Jeg må erkende, at det er længe siden, jeg sidst har prøvet ZoneAlarm. Dengang kunne det ikke blokere billeder i mails, men måske det kan i dag.
Mvh.
Kim Ludvigsen