Sende mange mails på en gang uden at ..

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sende mange mails på en gang uden at ..

Indlægaf Gæst » tirs sep 25, 2007 10:05

Hej
Jeg bruger Thunderbird, og har behov for at sende mange mails på én gang, UDEN at alle modtagerene kan se hinandens e-mail adresser, altså, modtageren tror at jeg kun har sendt til ham/hende. Er det muligt i Thunderbird?

På forhånd, tak.

/Torben.
Gæst

Re: Sende mange mails på en gang uden at ..

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 25, 2007 11:05

Ja, du skal blot bruge bcc-feltet. Når du skriver mailen, så skriv din egen mail-adresse (afsenderadressen) i Til-feltet. Grunden hertil, at Thunderbird ikke vil sende mailen, medmindre der er en Til-adresse. Hvis du har brug for det, kan du evt. hente en udvidelse, der gør det muligt at omgå dette, så du fx kan skrive "Nyhedsbrevsmodtager" i Til-feltet.

Når du har udfyldt Til-feltet, så tryk på Enter. Et nyt Til-felt vises, klik på knappen Til og vælg Skjult kopi til (bcc). Du kan nu skrive alle modtagernes adresser eller navnet på en postliste her. Adresserne i bcc-feltet vises ikke hos modtagerne.

Modtageren kan se, at du har brugt bcc-feltet, fordi hans egen adresse ikke står i Til-feltet. Men modtageren kan ikke se, hvor mange andre, der har modtaget mailen, eller hvem de er.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs sep 25, 2007 11:56

Hvis du har brug for det, kan du evt. hente en udvidelse, der gør det muligt at omgå dette, så du fx kan skrive "Nyhedsbrevsmodtager" i Til-feltet.

Tusinde tak for hjælpen!

Hvad er det for en udvidelse du omtaler? :?
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 25, 2007 14:03

Gæst skrev:Hvad er det for en udvidelse du omtaler? :?

Det er denne her:
https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/2030

Jeg burde måske tilføje, at du kan godt sende via bcc uden at udfylde Til-feltet, men så indsættes teksten "Undisclosed recipients" som afsender, og det vil øge risikoen for, at diverse spamfiltre vil opfatte mailen som spam.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors sep 27, 2007 15:31

Mange tak for hjælpen Kim!

Kan du også forklare hvordan en postliste skal se ud?
- adresserne på én lang række "," separeret? - og hvad
extension skal den have? Jeg har ledt i hjælp, men kan ikke
finde noget, nogen steder :roll:

På forhånd tak!

/Torben.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 28, 2007 11:41

Du laver postlisten inde i Thunderbirds adressebog.

Klik på knappen Adressebog i værktøjslinjen =>
Klik på knappen Ny postliste =>
Skriv et listenavn, fx Nyhedsbrev til mine kunder (navnet vil blive vist i Til-feltet, hvor modtagerne vil kunne se det) =>
Du kan evt. skrive et kort navn ud for Kaldenavn =>
Du kan skrive navnene manuelt i nederste del af vinduet, men det er ikke så praktisk, hvis der er mange, i stedet kan du ... =>
Luk vinduet =>
Find den/de ønskede adresser i adressebogen, og markér dem ved at holde Ctrl eller Skift nede samtidig. Du kan nu kopiere dem til din postliste ved at trække dem over på postlisten, mens du holder Ctrl nede.

Når du vil sende en mail til postlisten, skriver du blot navnet eller kaldenavnet på listen i Til-feltet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man okt 01, 2007 9:37

Tusind tak! Du har været til stor hjælp.

/Torben.
Gæst

Indlægaf bodil » tirs nov 16, 2010 19:42

Jeg bruger windows mail program, og jeg vil gerne kunne sende en distrubutionsliste med et nyhedsbrev til mange, uden at jeg offentliggør andres mailadresser. Men i windows mail distributionslister kan jeg ikke finde en bcc linie, heller ikke finde meddelelsesindstillinger. Er det fordi det er et lille gratis program som selvfølgelig ikke kan det samme som Outlook?
bodil
bodil

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 16, 2010 23:01

Windows Mail kan sagtens sende som BCC. Klik på Opret meddelelse => klik på knappen Til => markér den ønkede gruppe, som du vil sende til => klik på knappen BCC.

Hvis du ikke kan gøre ovenstående, så tjek lige, om du bruger Windows Mail eller Windows Live Mail. Trods navneligheden er det er to forskellige programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne