back up ceren

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

back up ceren

Indlægaf holloese » man dec 31, 2007 15:45

Hej alle, har formateret mine harddiske og inden da lavet back up (ca. 2Gb) på min eksterne harddisk (maxtor) med programmet ceren. Nu viser det sig til min rædsel at ceren ikke kan åbne min back up-fil. Svarer blot med "run-time error '6' " samt "Overflow". Har kopieret back up-filen til min interne harddisk og kan se at filen stadig fylder ca. 2 Gb selvom pakke-programmet Alphazip viser filer for ca. 20 mb i LZH-filen som jo ceren har pakket den i. Det lader til at ceren ikke har været i stand til at udføre sit arbejde :-/

Er der overhovedet nogen mulighed for at få alle filer for 2 Gb at se igen?

Programmet recovery inspector er jo normalt en mulighed for at finde gamle filer på harddisken, også selvom den er formatteret, men nu har jeg lagt linux ubuntu som styresytem og så klarer programmet det ikke.

Den fortvivlede!
holloese

Re: back up ceren

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 02, 2008 14:28

Det lyder slet ikke godt!

Hvilket filsystem var der henholdsvis før og efter formateringen? Jeg tænker på, om du fx har haft FAT og er løbet ind i begrænsningen på 2GB-filstørrelse.

Du skriver, at du har forsøgt at gendanne filen med Ceren, men samtidig skriver du, at du har skiftet til Ubuntu. Har du forsøgt at køre Ceren på Ubuntu?

Har du prøvet, om andre pakkeprogrammer kan finde flere filer?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf holloese » ons jan 09, 2008 22:39

Kim Ludvigsen skrev:Det lyder slet ikke godt!

Hvilket filsystem var der henholdsvis før og efter formateringen? Jeg tænker på, om du fx har haft FAT og er løbet ind i begrænsningen på 2GB-filstørrelse.

Du skriver, at du har forsøgt at gendanne filen med Ceren, men samtidig skriver du, at du har skiftet til Ubuntu. Har du forsøgt at køre Ceren på Ubuntu?

Har du prøvet, om andre pakkeprogrammer kan finde flere filer?

Jeg har FAT-32 på min eksterne harddisk og på min computer inden formateringen var der NTFS med XP, og nu har jeg både XP og Ubuntu på samme interne harddisk. Det tog mig dog et gange at lave denne opsætning, så harddisken blev formateret et par gange for linux fuldt ud inden den endelige udgave med begge styresystemer var færdig.
Jo, filerne var 7-8 Gb inden pakning og ca. 1.8 efter pakning i ceren. Det undrer mig meget at ceren ikke gjorde opmærksom på at der var noget galt med jobbet! Øv!

Nej, ceren har jeg kun afprøvet i XP.

Jo, jeg har vist prøvet alle pakke-programmer på markedet.

Jeg er nu gået igang med at lave mit regnskab fra maj måned, som bl.a. er en af de tabte filer. For fremtiden gælder det om at tjekke backup-filer hver gang de dannes - ellers er der bare falsk tryghed! Damn!

Ellers tak for din interesse!
Med venlig hilsen
holloese
holloese

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 09, 2008 22:47

holloese skrev:Jeg har FAT-32 på min eksterne harddisk

Det er nok der fejlen ligger. Jeg ved desværre ikke, hvorfor Ceren ikke er kommet med en advarsel, men måske skyldes det, at programmet er ved at være godt gammelt.

Jeg har længe haft planer om at finde en afløser for Ceren, men jeg har endnu ikke fundet tide til det. Jeg må hellere få rykket det op på min to do-liste.

Jeg er ked af at høre, at du må starte forfra med dit regnskab, og jeg håber, du ikke har mistet uerstattelige data.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne