Kompozer - kan ikke overføre sider

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kompozer - kan ikke overføre sider

Indlægaf Kriepigen » ons jan 16, 2008 16:02

Jeg har længe brugt Kompozer, men efter et udenlandsophold er Kompozer blevet opdateret (tror jeg) og alle mine overførsels-indstillinger var forsvundet, da jeg kom hjem.

Jeg mener, jeg har indstillingerne korrekt nu, da jeg har overført sider vha. programmet FireFTP, men siderne bliver ikke overført i Kompozer, selvom jeg får meddelelsen, at overførslen er gennemført.
(Grunden til at jeg ikke bruger FireFTP er, at jeg ikke ved hvordan man man overfører billeder.)

Har lige tjekket med min udbyder mht. overførsels-url'en og har afprøvet igen...det virker ikke for mig.

Hvad er der mon galt?

Min side er: http://litla-tunga.com/
Kriepigen

Re: Kompozer - kan ikke overføre sider

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 16:22

Kriepigen skrev:Jeg har længe brugt Kompozer, men efter et udenlandsophold er Kompozer blevet opdateret (tror jeg) og alle mine overførsels-indstillinger var forsvundet, da jeg kom hjem.

Nej, programmet opdaterer ikke sig selv, der må være noget andet, der har slettet indstillingerne. Programmet blev for øvrigt sidst opdateret i august, og den nyeste version hedder 0.7.10 - du kan tjekke dit versionsnummer via Hjælp => Om KompoZer.

Kriepigen skrev:Jeg mener, jeg har indstillingerne korrekt nu, da jeg har overført sider vha. programmet FireFTP, men siderne bliver ikke overført i Kompozer, selvom jeg får meddelelsen, at overførslen er gennemført.
(Grunden til at jeg ikke bruger FireFTP er, at jeg ikke ved hvordan man man overfører billeder.)

Billeder overføres fuldstændigt som html-filer, når du bruger FireFTP. Jeg ved ikke, om du har set, at jeg har opdateret de gamle Nvu-sider, så de nu handler om KompoZer. På siden om sitemanageren kan du finde en alternativ metode til at overføre filer - det kan være lettere end at bruge FireFTP, og du undgår de fejl, der er i KompoZers sitemanager.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kriepigen » ons jan 16, 2008 16:46

OK...der var noget bøvl med pc'en mens jeg var væk, så der er nok det, der har gjort at indstillingerne er forsvundet.
Kom i tanke om, at det vist nok var på min bærbare jeg havde installeret den nye version.

Jeg har førhen altid brugt Kompozer selv til at overføre, og har siden en lidt besværlig start aldrig haft problemer. Jeg har heller aldrig benyttet site-manageren, så kan det være derfor jeg har været problemfri indtil nu?

Kigger lige nærmere på den nye version når den er installeret, om jeg kan få det til at virke.
Kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 16:56

Kriepigen skrev:Jeg har førhen altid brugt Kompozer selv til at overføre, og har siden en lidt besværlig start aldrig haft problemer. Jeg har heller aldrig benyttet site-manageren, så kan det være derfor jeg har været problemfri indtil nu?

Nej, det er også sitemanageren, der bruges, når du klikker på knappen Overfør. Men det er jo kun fint, hvis du ikke har haft problemer.

Kriepigen skrev:Kigger lige nærmere på den nye version når den er installeret, om jeg kan få det til at virke.

Du skal lige være opmærksom på, at den nye version ikke virker sammen med den gamle oversættelse. Så hvis du opgraderer fra en ældre KompoZer, skal du derfor enten slette din brugerprofil (og dermed indstillingerne til sitemanageren), eller du skal installere den nye danske sprogfil, før du installerer den nye version af KompoZer.

Jeg har skrevet lidt om det her (med rød skrift):
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... ation.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kriepigen » ons jan 16, 2008 17:40

Installeringen af Kompozer er OK...jeg hentede den nye sprogfil først.

Hmm...kan man i det hele taget slet ikke overføre noget vha. Kompozer? Der sker intet her hos mig, ligemeget hvad, så det ser jo sådan ud.

Jeg har nu overført med FireFTP, men det er stadig billederne som driller. Hvordan skal "billed-stien" være når siden redigeres/gemmes i Kompozer???

Denne side http://litla-tunga.com/soldhorses.html er jo ikke så heldig nu...
Kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 17:56

Kriepigen skrev:Hmm...kan man i det hele taget slet ikke overføre noget vha. Kompozer? Der sker intet her hos mig, ligemeget hvad, så det ser jo sådan ud.

Har du indtastet dine ftp-oplysninger i sitemanageren? Den kan jo ikke overføre siden, hvis den ikke ved, hvor den skal overføres til.

Kriepigen skrev:Jeg har nu overført med FireFTP, men det er stadig billederne som driller. Hvordan skal "billed-stien" være når siden redigeres/gemmes i Kompozer???

Jeg kan se, du bruger en masse undermapper. Du skal oprette/bruge de samme undermapper, når du bruger FireFTP. På den pågældende side, skal billederne altså placeres i mappen hennry, der ligger som en under-under-undermappe til images, altså: images/others/forsale/hennry
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kriepigen » ons jan 16, 2008 19:28

Kim Ludvigsen skrev:Har du indtastet dine ftp-oplysninger i sitemanageren? Den kan jo ikke overføre siden, hvis den ikke ved, hvor den skal overføres til.

Jeg har selvfølgelig indtastet alle nødvendige oplysninger i Rediger -> Overførselsindstillinger. Er der andet man skal gøre?
Sitemanageren (er det ikke F9?) er for mig et gråt felt...den ser ikke ud som i den gamle version.

Kim Ludvigsen skrev:Jeg kan se, du bruger en masse undermapper. Du skal oprette/bruge de samme undermapper, når du bruger FireFTP. På den pågældende side, skal billederne altså placeres i mappen hennry, der ligger som en under-under-undermappe til images, altså: images/others/forsale/hennry

Er ikke helt sikker på hvad du mener.
Jeg prøvede at ændre stien for at se om det ændrede noget.
Sådan her --> images/others/forsale/hennry
er stien nu og jeg har overført hele mappen, som hedder images. Lige lidt hjalp det...:cry:
Kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 19:58

Kriepigen skrev:Sitemanageren (er det ikke F9?) er for mig et gråt felt...den ser ikke ud som i den gamle version.

Så har du netop ikke fået installeret den rigtige sprogpakke. Ovenstående er, hvad der sker, hvis den nyeste version af KompoZer bruger den gamle sprogpakke.
Download sprogpakken nederst fra denne side og installer den derefter i KompoZer, så burde sitemanageren få sit gamle udseende tilbage.

Kriepigen skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Jeg kan se, du bruger en masse undermapper. Du skal oprette/bruge de samme undermapper, når du bruger FireFTP. På den pågældende side, skal billederne altså placeres i mappen hennry, der ligger som en under-under-undermappe til images, altså: images/others/forsale/hennry

er stien nu og jeg har overført hele mappen, som hedder images. Lige lidt hjalp det...:cry:

Det er fordi du har fået oprettet en ekstra images-mappe. Dine billeder ligger i mappen:
/images/images/others/forsale/hennry/ i stedet for i mappen: /images/others/forsale/hennry/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kriepigen » ons jan 16, 2008 20:40

Kim Ludvigsen skrev:Så har du netop ikke fået installeret den rigtige sprogpakke.

Fint...jeg kan også rigtig godt lide den engelske udgave :D

Kriepigen skrev:

Det er fordi du har fået oprettet en ekstra images-mappe. Dine billeder ligger i mappen:
/images/images/others/forsale/hennry/ i stedet for i mappen: /images/others/forsale/hennry/[/quote]

OK...jeg sletter den ekstra images-mappe og overfører til min side i stedet for mappen. Burde det ikke virke?
Kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 20:53

Kriepigen skrev:OK...jeg sletter den ekstra images-mappe og overfører til min side i stedet for mappen. Burde det ikke virke?

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener, så jeg tør ikke sige om det vil virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kriepigen » ons jan 16, 2008 21:05

Jeg mener, at jeg overfører mappen images/ til hjemmesiden, og for god ordens skyld sletter den jeg først fik forkert anbragt...så stierne kommer til at passe.
Kriepigen

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 16, 2008 21:19

Kriepigen skrev:Jeg mener, at jeg overfører mappen images/ til hjemmesiden, og for god ordens skyld sletter den jeg først fik forkert anbragt...så stierne kommer til at passe.

Ja, så burde det virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne