Genindstallering af Thunderbird

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Genindstallering af Thunderbird

Indlægaf Hans Ulrik » fre jul 25, 2008 13:27

Da jeg har haft nogle problemer med at benytte andre programmer sammen med Thunderbird,
kunne jeg tænke mig at vide, hvilke konsekvenser der e ved at geninstallere Thunderbird.
Behøver jeg først at afinstallere den nuværende, - og hvad sker der med adresser, mails etc?
Jeg har været henvist til at anvende Outlook Express for at kunne vedhæfte scanninger, - og
jeg foretrækker ellers langt Thunderbird.
Hans Ulrik
Hans Ulrik
Hans Ulrik

Geografisk sted: Midtjylland

Re: Genindstallering af Thunderbird

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 25, 2008 13:32

Mails, adressebog, indstillinger og eventuelle udvidelser gemmes ikke sammen med selve programmet. Så du kan sagtens installere en ny Thunderbird oven i den gamle - eller du kan afinstallere den gamle og så installere en ny - uden mails m.m. påvirkes.

Men hvorfor vil du geninstallere? Er der noget ud over scanningerne, der ikke virker?

Og hvad er problemet med vedhæftning af scanningerne?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Hans Ulrik » lør jul 26, 2008 8:36

Jeg har ofte brug for at sende dele af indlæg fra forskellige kilder, som jeg scanner ind direkte til e-mail.
Det har der tidligere ikke været problemer med, men ihvorvel pc-en påstår, det dukker det vedhæftetede
ikke mere op på min Thunderbird, hvilket hidtil kunne lade sig gøree. Et problem, som opstod i forbindelse
med overgang fra Tele 2 til Cybercity. De øvrige problemer (opdatering af Firefox, ændring af viruprogram
etc) har jeg nu klaret - tilbage er blot, at skal jeg sende vedhæftet scannings, må jeg bruge Outlook Expres.
Så - - - det er da et forsøg værd!???
Stor hilsen og tak for jeres gode program(mer)
Hans Ulrik
Hans Ulrik
Hans Ulrik

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jul 26, 2008 9:40

Jeg tør ikke sige, hvad der går galt, og det er da lidt irriterende, at du ikke får en fejlmeddelelse, sådan en ville have gjort det lidt nemmere at finde årsagen.

Selvom det ikke er lige så let som at scanne direkte, kan du så ikke som et alternativ scanne ind som filer på skrivebordet, og så vedhæfte dem til en mail?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Adresse bog mangler

Indlægaf Rasmus Røjkjær » tirs sep 02, 2008 11:04

Hej Ludvig.
TAK for den gode genopretningsvejledning ved en blank Thunderbird. Jeg har fået det til at virke fint bortset fra at min adressebog er væk. Kan du hjælpe
MVH Rasmus R
Rasmus Røjkjær

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 02, 2008 11:19

Hej Rasmus

Du skriver i en tråd om problemer med at vedhæfte scannede billeder direkte i Thunderbird, så jeg ved ikke, hvilken genopretningsvejledning du tænker på.

Kan du fortælle lidt mere om dit problem, og hvad du har gjort? Gerne i et nyt emne, som du kan starte her:
viewforum.php?f=2

Hvis dit problem alligevel har noget med vedhæftning af scannede billeder at gøre, så fortsætter du selvfølgelig bare i denne tråd.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne